Németh Ágota (2024) A Paulus Borház, a Móri borvidék kiemelkedő borászatának átfogó elemzése marketing szemmel. Külkereskedelmi Kar.
PDF
NÉMETH_ÁGOTA_HWYCUC_SZAKDOLGOZAT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
NÉMETH ÁGOTA_MSC_SZAKDOLGOZAT_BÍRÁLAT.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (214kB) |
|
PDF
Németh Ágota MSc.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (714kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom témájaként a Paulus borház marketing tevékenységének vizsgálatátválasztottam. A témaválasztásnál kulcsfontosságú szerepe volt a bor szeretetének, illetve annak,hogy egyetemi tanulmányaim mellett sokszor volt alkalmam borral kapcsolatosrendezvényeken dolgozni a Paulus borházzal.Magyarországon a borok iránti érdeklődés egyre csökkenő tendenciát mutat, ami aborfesztiválok népszerűségén és a látogatottságuk számán is jelentősen érzékelhető. Aborturizmus, a borvidékek és borospincék az ország különböző részein összekapcsolják akultúrát és a gasztronómiai élvezeteket. A piac bővülésével a választék is egyre színesebbé vált,illetve a versenyt is egyre erősebbé tette a borászatok között. A nagy versenyhelyzetbenelengedhetetlen egy komplex marketingstratégiának az alkalmazása. Szükségessé váltak aborászatokat népszerűsítő rendezvények, hiszen ezek nagy mértékben elősegítenék a minőségiborfogyasztás kultúrájának kialakulását. Mivel a borok iránti érdeklődés csökken és a nagykínálatban nehéz eligazodni, ezért szükségesek olyan marketing eszközök, amik definiálják azegyes borászatokat, valamint népszerűsítik a szőlőfajtákat.Az online tér hatalmas lehetőségeket kínál a bormárkák számára a marketing terén. Azinternet és az online platformok térhódítása megváltoztatta a fogyasztói viselkedést és a piacitrendeket, és ezáltal megnövelte az online jelenlét fontosságát ezen a területen. A digitálistérben való jelenlét lehetővé teszi a bormárkáknak, hogy szélesebb közönséget érjenek el,személyre szabottabb üzeneteket közvetítsenek, és így közelebb kerüljenek a fogyasztókhoz,miközben növelik az értékesítést és az ügyfélhűséget. A bormarketing, azaz a borágazatmarketingstratégiáinak és -tevékenységeinek tanulmányozása egyre növekvő jelentőséggel bíra modern üzleti környezetben. Az érlelt borkészítés és a különböző borfajták sokféleségemellett a bormarketing kulcsfontosságú tényezőként játszik szerepet az iparágversenyképességének megerősítésében és a fogyasztók igényeinek kielégítésében.A szakdolgozatom célja a borágazat specifikus marketingstratégiáinak és eszközeinek átfogóelemzése. A dolgozat keretében részletesen kifejtettem a bormarketing kihívásait éslehetőségeit, valamint a trendek és innovációk hatásait az iparágra.A munkám első részében bemutattam a magyar borpiac helyzetét, elemeztem hazánkbortermelési és borfogyasztási tendenciáit, illetve ismertettem a borok értékesítési csatornáit.A következő fejezetben a marketing borászatoknál betöltött szerepét vizsgáltam. Ahagyományos marketing eszközök mellett kitértem a mai leghatékonyabb, digitális térbenalkalmazható eszközökre is. A borászatok marketing tevékenységének általános bemutatásaután a Móri borvidék, és azon belül a Paulus Borház jellemzőire tértem ki. Elemeztem amarketing stratégiájukat és értékeltem a tevékenységüket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | bormarketing, borturizmus, közösségi média, marketing, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:47 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:47 |
Actions (login required)
Tétel nézet |