Online tartalom fogyasztási szokások

Sulyok Bálint Tamás (2024) Online tartalom fogyasztási szokások. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Záródolgozat Online reklám trendek a közösségi médiában SB 2024 5.5.pdf] PDF
Záródolgozat Online reklám trendek a közösségi médiában SB 2024 5.5.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (947kB)
[thumbnail of Bírálati lap_Sulyok Bálint.pdf] PDF
Bírálati lap_Sulyok Bálint.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (524kB)
[thumbnail of opp_onlinemark.pdf] PDF
opp_onlinemark.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (225kB)

Absztrakt (kivonat)

Napjainkban az ember ideje nagyrészét az online térben tölti: onnan szerzi az információt, ott érik az impulzusok, amelyek nagymértékben befolyásolják a fogyasztók véleményét és szokásait mivel a reklámok mindenhol ottvannak igy a hirdető cégek is jelen vannak a mindennapjainkban.” A márkák mindenütt ott vannak velünk. Amikor reggel egy bizonyos tusfürdővel zuhanyozunk. Amikor a sarki közértben üdítőt veszünk. Amikor autóba ülünk. Amikor eldöntjük, hogy melyik Tv-csatornát nézzük este. De ott vannak a két film közti reklámblokkban is. Vagy éppen a filmet megszakító reklámban. Sőt, akár magában a filmben, elég, ha a Tom Hanks-féle „Számkivetettre” gondolunk.”(Papp, 2007) Az információáramlást biztosító tartalmak mellett a folyamatos behatások szerves részét képezik a reklámok és hirdetések, amelyek kiváló értékesítési alapul szolgálnak a legtöbb platformot üzemeltető vállalat részére, akik úgy próbálják a vásárlót a fizetős modell felé terelni, hogy az ingyenes alap konstrukciót elárasztják reklámmal, csorbítva az ingyenes felhasználási élmény minőségét. Így a fizetős modell egy prémium élményt nyújtó és vonzó választásnak tűnik a felhasználó számára, pedig nem a fizetős opció lett jobb csak az alap verziót tüntetik fel rosszabb fényben. Az online tartalom fogyasztás közben reklámokkal való érintkezés érzelmeket vált ki a fogyasztóból legyen az pozitív, vagy negatív, de befolyásolhatja, hogy milyen véleménnyel van a termékről a vállalatról és a platformtól, amin fogyasztotta a reklámot, ami korrelációban van azzal, hogy mennyire szívesen fog ott fogyasztani tartalmat, érdekelni foglya a termék vagy az kiváltott estleges negatív érzelmek miatt inkább alternatív megoldások után nézz, hogy elkerülje a reklámokat. (Szűts,2019/2) Amit minden platform megpróbál elkerülni és saját személyre szabott egyedi élményt kialakítani a reklámok terén a tartalom fogyasztóknál, hogy maradásra bírjak őket és ne az alternatív megoldásokat keressék fel. Amire jelenleg kétféle megoldás létezik az egyik, hogy a platform és a hirdetők hagyják, hogy a tartalmat és reklámot fogyasztó egyén szabadon átpörgesse a reklámokat a tartalom közben, ilyen a Instagram és Tikkok platformja, aki nem használ prémium verziót a reklámok eltüntetésére és nem használ át ugorhatatlan reklámokat se. Illetve a másik reklám modell a platformok körében, hogy csinálnak egy ingyenes verziót, amit át ugorhatatlan reklámokkal népesítenek be, hogy a felhasználó bázist a több funkcióval rendelkező és reklám mentes fizetős modell felé tereljenek. A mostanireklám trendeket a kis rövid és intenzív reklámok úralják, amiben nem kicsi szerepe van a tiktokonak mivel a tiktokon kondicionált tartalom fogyasztók ingerküszöbbe igen is magasan van a figyelemhez tartozó türelmük meg alacsonyan így csak a rövid és érdekes reklámok maradnak meg nekik. A mai platformok rengeteg meta és metrikus adatokat szereznek és tárolnak rólunk, hogy a személyre szabott élmény és személyre szabott hirdetéseket kitudják alakítani ezért a fogyasztott tartalom befolyásolja a megjelenő reklámok milyenségét a különféle adat gyűjtési szempontok szerint, ami lehet a lokáció, időpont, fogyasztott tartalom nyelve, életkor és nemi paraméterek is Miért választottam ezt a témát? Azért ezt a témát választottam mert otthonosan mozgok az online tér világában és szeretném bemutatni a különböző platformokat és hogy hogyan kezelik a reklámokat. Ezeknek a fogyasztóra gyakorolt hatásukat, amik befolyásolják a szokásaikat. Szeretném bemutatni hogyan alakultak az online hirdetési és tartalom fogyasztási szokások az elmúlt években a különböző platformokon és ezeknek milyen következménye és hatása lett a fogyasztó bázisra, illetve, hogy a fogyasztók hogyan reagáltak a változásokra. A platform milyen regulációkat vezetett be, hogy megtartsa az integrációját. Az online tartalmat fogyasztói szokások, kapcsolatok és viselkedések különböző platformokon felkeltette az érdeklődésemet. Az, hogy az online tartalmak és az online hirdetések között milyen kapcsolat állhat fent és hogy milyen behatások és befolyásoló tényezők lehetnek a tartalom fogyasztókra. Tanulmányaim alatt megszerzett tudásommal igyekszem kutatni az összefüggéseket ezeken területeken az online térben szerzett tudásommal és tapasztalataimmal, megfigyeléseimmel kiegészítve. Ezeket összegezve kielemezve és összefoglalva egy átfog véleményt alkotni tartalom fogyasztási szokások és reklámok kapcsolatáról.” A hálózat alkalmas volt a gyors információcserére és könyvtári adatbázisok elérésére, levelezésre. Hiányzott azonban azon összetevője, mely a világháló fejlődésének mai motorját képezi, a felhasználó számára izgalmas, linkekkel átszőtt tartalom (content), valamint a hozzászólás és alkotás, a széles skálán történő kommunikáció lehetősége.” (Szűts,2012)

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: felhasználói felületek, internetes reklám(ok), közösségi média, online reklám, trendek
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:47
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet