A Magyarországon élők fogyasztói tudatossága az éttermi étkezések nyújtotta szolgáltatással kapcsolatban

Weigl Henrietta (2024) A Magyarországon élők fogyasztói tudatossága az éttermi étkezések nyújtotta szolgáltatással kapcsolatban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT KÉSZ SZERKESZTETT.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT KÉSZ SZERKESZTETT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Weigl Henrietta - külső konzulensi bírálat.pdf] PDF
Weigl Henrietta - külső konzulensi bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (140kB)
[thumbnail of Bírálat_Weigl_Henrietta.pdf] PDF
Bírálat_Weigl_Henrietta.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (224kB)

Absztrakt (kivonat)

A bevezetés során szeretnék egy érdekes betekintést nyújtani a diplomamunkámba. A választott témám a Magyarországon élők fogyasztói tudatossága az éttermi étkezések nyújtotta szolgáltatással kapcsolatban. A téma több fogalomkört is magába foglal, melyeket szakirodalmi áttekintés során vizsgálok és összegzek majd. A témakörök első oldalainál mindig a fogalmakat fejtem ki részletesen, majd minden fejezetnek az utolsó részeiben rávetítettem pontosan a választott témámra, és annak viszonylatában írom le a megállapításokat ahol ez lehetséges, egyes esetekben példákkal teszem relevánssá. A fejezetekben szó lesz a vendéglátás történelmi kitekintésről, melynek egészen a múltjáig visszanyúltam, hiszen úgy gondolom, hogy fontos a már megállapított tényeket és történelmet figyelembe venni ahhoz, hogy megfelelő megállapításokat tehessek. Mindennek a szolgáltatási oldala a vizsgált témám, így elengedhetetlennek tartom, hogy ezt a fogalomkört is alaposan átjárjam, majd ezek után egy összegző kategorizálás olvasható. A következő izgalmas téma a fogyasztói magatartásról szól, annak jelentését és fajtáit taglalom. A tanulmányaim során ez a témakör mindig is közel ált hozzám és nagyon érdekesnek találom, főként amiatt, mert itt kerül kapcsolatba egymással a vállalkozások által megtermelt végtermékek a célközönséggel és itt lépnek be az emberi sajátoságok által a különböző reakciók és viselkedésminták, amiket vizsgálni lehet, ezt nagyon színesnek és érdekesnek találom. A továbbiakban a magyarországi étterembejárást elemzem gazdasági szempontból, itt a kapcsolódó fogalmakon túl különböző statisztikai adatokkal találkozhat az olvasó, mely megfoghatóbbá teszi ennek a szektornak a gazdasági jelentőséget. Ezt azért tartom fontosnak belefűzni, hogy még átfogóbb képet nyújtson az irományom. A szakirodalmi áttekintésen belül a következő nagyobb lélegzetvételű kérdéskör a szolgáltatásmarketing, melyet talán a legrészletesebben fejtek ki, hiszen úgy gondolom, hogy ez a témakör van a legszorosabb kapcsolatban a diplomamunkám fővonalával. Ebben a fejezetben szó lesz fogalom magyarázatokról, különböző elvekről és modellekről, kapcsolatirendszerekről, valamint az olvasó sok példát is talál, mely közelebb hozza mindenkihez a témát.A következő nagy fejezet, mely tartalmazza a dolgozatom fő gondolatát, azt a hipotézis állítást, melyet egy primer kutatással kívánok alátámasztani és melyet a szekunder kutatásokból kinyert gondolatok erősítenek. Ebben a témakörben a kutatási módszerek mellett sor kerül a primer kutatás részletes ismertetésére, az egészen konkrét statisztikai adatokon keresztül, pedig a konklúziók lesznek olvashatóak. Itt nemcsak a megszületett eredmények beszámolóját részletezem, hanem a kutatási munkám során gyűjtött tapasztalatokról is szót ejtek. Ezen fejezeteket követi egy javaslattétel arra, hogyan lehetne nagyobb tudatosságra ösztönözni a fogyasztói magatartást általánosságban és az éttermi étkezések viszonylatában is. Ebben általános érvényű igazságok is megjelennek majd, illetve a témában releváns különböző piaci résztvevők nézőpontjából is megvizsgálom, hogy szükséges-e egyáltalán a nagyobb fokú tudatosság igénybe vevői oldalról. Végül egy összefoglalással záródik a dolgozatom, ezeken túl a mellékletben, minden jelentőségteljes kiegészítést csatolok, mely színesebbé teszi az olvasmányt.Azért ezt a témát választottam, mert a kapcsolódó fogalomkörök, nagyon tetszettek a tanulmányaim során, úgy éreztem, hogy közel állnak hozzám ezek a területek, valamint a szakmai gyakorlatom során egy olyan helyen volt alkalmam dolgozni, ahol egy étterem marketing munkájában vehettem részt. Itt megtanultam, hogy az elméletben megszerzett tudás, milyen a gyakorlatban alkalmazva. És az étterem által használt marketing stratégiai, hogyan vonzza a vendékeket. Volt lehetőségem megfigyelni, hogy az étterem nyújtotta szolgáltatás, mennyiben befolyásolja a fogyasztók döntését és mekkora jelentőséggel bír, ezáltal gondolom időszerűnek és helytállónak a dolgozatom témáját. A dolgozatom célja az volt, hogy a választott témámról egy olyan átfogó iromány keletkezzen, amely jól lefedi a kapcsolódó fogalmakat és amelyben tükröződik a saját tanulmányaim, munkám, tapasztalataim, gondolataim és kutatásom gyümölcse.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Társadalomtudományi Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, HIPI-elv, primer kutatás, szolgáltatásmarketing, vendéglátás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:47
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet