Hogyan adjunk el videójátékot? A videójáték-ipar marketingkommunikációs eszközei, alkalmazásuk és hatásuk

Szaszák Tamás János (2024) Hogyan adjunk el videójátékot? A videójáték-ipar marketingkommunikációs eszközei, alkalmazásuk és hatásuk. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZASZÁK-TAMÁS-JÁNOS_NPFM8M_SZAKDOLGOZAT.pdf] PDF
SZASZÁK-TAMÁS-JÁNOS_NPFM8M_SZAKDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Szaszák Tamás_külső konzulensi bírálat.pdf] PDF
Szaszák Tamás_külső konzulensi bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (300kB)
[thumbnail of Biralat_Szaszak_Tamas.pdf] PDF
Biralat_Szaszak_Tamas.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (219kB)

Absztrakt (kivonat)

A dolgozatom központi témája a videójáték-ipar marketingkommunikációs eszközei, azok alkalmazása és hatása. A dolgozatomban többek között bemutatom a marketingkommunikációt mint eljárást, az iparhoz kapcsolódó elemeit és megismerkedhetünk az aktuális tendenciákkal is mint például a közösségépítés vagy a mesterséges intelligencia. Végig követjük a videójátékok fejlődését az első árkád gépektől egészen a felhő alapú videójátékékstreaming szolgáltatásokig. Megvizsgálom a videójátékokat napjainkban és a globális piac állapotát. Kutatási céljaim közé tartozik, hogy bemutassam az ipar marketingkommunikációs eszközeinek hatását. Ennek megválaszolása érdekében szakirodalmi és kérdőíves kutatást végeztem. A szekunder kutatásom során rendszereztem és egyenként bemutatom a marketingkommunikációs eszközöket, azok előnyeit és hátrányait. Az interjúkat online térben volt lehetősége kitölteni majd 200 embernek, melyben 20 kérdésre válaszoltak. Kutatásom végeztével sikeresen összegeztem és értékelni tudtam a különböző eszközök hatását és szerepét, illetve javaslatokat tudtam tenni videójátékos cégeknek alkalmazásukat illetően.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: eszközök, fogyasztói szokások, marketing, marketingkommunikáció, trailerek, videójáték-ipar, videójátékok
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:47
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:47

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet