A koronavírus-járvány hatása a médiahasználati szokásokra

Horváth Orsolya Bianka (2024) A koronavírus-járvány hatása a médiahasználati szokásokra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_ABYYV9.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_ABYYV9.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)
[thumbnail of Horváth Orsolya Bianka konzulensi bírálat PDF.pdf] PDF
Horváth Orsolya Bianka konzulensi bírálat PDF.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (346kB)
[thumbnail of Konzulensi értékelés Horváth Orsolya Bianka szakdolgozat.pdf] PDF
Konzulensi értékelés Horváth Orsolya Bianka szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (157kB)

Absztrakt (kivonat)

A Covid-19 járvány jelentős hatással volt a médiafogyasztási szokásokra. A közösségi média továbbra is elsődleges forrás hírek és információk keresésére, de az online híroldalak népszerűsége is nőtt. A televíziós hírfogyasztás csökkent, sokkal kevesebben töltenek időt tévénézéssel, sőt vannak, akik egyáltalán nem fordítanak rá időt. Rádiót is egyre kevesebben hallgatnak, helyette inkább más médiumokhoz fordulnak, mint például a podcast. Ezt mutatja a podcast hallgatottságának emelkedése, egyre többen találnak az érdeklődési körüknek megfelelő tartalmakat ezen a platformon. A közösségi média felületek közül a Facebook háttérbe szorulása mellett a TikTok jelentős követőtáborra tett szert a járvány hatására. Az emberek hírfogyasztásra szánt idejében nem történt jelentős változás, viszont egyre többen érdeklődnek az egészségügyi témájú hírek iránt. Egyre többen fogyasztanak oktatási tartalmakat az interneten keresztül, melynek oka az lehet, hogy az online oktatás, illetve a home office munkavégzés hatására, sokkal több oktatás témájú tartalom illetve oktató videó elérhető az interneten. A streaming szolgáltatóra való előfizetők száma is növekedést mutat különösen a Disney + esetében, a filmek és sorozatok mellett sokan keresnek más tartalmakat is, mint például dokumentumfilmek vagy animációs filmek.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: internet, koronavírus-járvány (COVID-19), közösségi média, média, televízió
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:46
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet