A LEGO és a közösségi média kapcsolata

Tököli Máté Gergő (2024) A LEGO és a közösségi média kapcsolata. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Tököli_Máté_Gergő_FI2P3V_A LEGO és a közösségi média kapcsolata.pdf] PDF
Tököli_Máté_Gergő_FI2P3V_A LEGO és a közösségi média kapcsolata.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (701kB)
[thumbnail of Tököli Máté Gergő_bírálat.pdf] PDF
Tököli Máté Gergő_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (242kB)

Absztrakt (kivonat)

Primer és szekunder kutatások segítségével sikerült megértenem és átlátnom a LEGO termékeket vásárlók szokásait, véleményüket, illetve a vállalat hirdetéseinek felépítését, háttér folyamatait. Első sorban szekunder kutatás céljából különféle könyveket és online megtalálható folyóiratokat, cikkeket olvastam át és elemeztem. Ezeket átnézve kiválogattam, amelyek számomra hasznosak lehetnek és beleépítettem dolgozatomba. Másodsorban primer kutatásként készítettem egy kérdőívet, amit több mint 200 LEGO fanatikus és gyűjtő töltött ki, különböző Facebookon megtalálható LEGO témájú csoportokban. A kutatásban vizsgáltam a fogyasztók vásárlási szokásait, valamint a LEGO által megjelenített hirdetések befolyásoló hatását. Eredményül megkaptam, hogy a termékek ára igazán magas, ennek ellenére előszeretettel vásárolják az emberek, jó minősége és mutatós darabjai miatt. Továbbá kiderült számomra, hogy a legtöbb vásárlóra nincsenek befolyással a megjelenített hirdetések, akár offline-ról, akár online-ról van szó. A kérdőív mellett készítettem egy mélyinterjút is a LEGO Hungária Kft. Brand Marketing menedzserével. Interjúnk során a cég közösségimédia-marketingje volt a fő téma. Körvonalazódott számomra, hogy milyen körülmények között zajlott a social média bevezetése, hogyan történik a hirdetések kezelése, valamint szó esett még a jövőbeli tervekről is. Az interjú alany elmondása szerint jelenleg több influenszerrel is együtt dolgoznak hosszú távon, de kiemelte közülük Istenes Bencét és feleségét Csobot Adélt, aki jelenleg is képek formájában tölt fel LEGO-s tartalmakat az Instagram oldalára. Továbbá elmondta, hogy szerinte az online hirdetések mellett a jövőben nagy szerepet fog kapni a direkt értékesítés. Összességében sikerült átlátnom a LEGO hirdetéseinek felépítését, mögöttes munkáját, valamint a vásárlók nézetébe is sikerült belátnom. Fontos megjegyeznem, hogy évekre visszanyúló személyes érdeklődésem ellenére sikerült rengeteg újdonságot megtudnom kedvelt építőkockás játékomról, a LEGO-ról.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: építőkockás játék, közösségi média, közösségimédia-marketing, Lego, marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:46
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet