Streaming szolgáltatók növekvő népszerűségének, versenyének és marketingstratégiájának vizsgálata, összehasonlítva a hagyományos televízió és mozi ismertségével

André Blanka Laura (2024) Streaming szolgáltatók növekvő népszerűségének, versenyének és marketingstratégiájának vizsgálata, összehasonlítva a hagyományos televízió és mozi ismertségével. Faculty of International Management and Business.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT_.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT_.pdf
Hozzáférés joga: Available at the computers of the University

Download (1MB)
[thumbnail of Bírálat_André_Blanka_Laura.pdf] PDF
Bírálat_André_Blanka_Laura.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (224kB)
[thumbnail of kulso-biralo_velemeny.pdf] PDF
kulso-biralo_velemeny.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (153kB)

Abstract

Az internet, és ezáltal a streaming szolgáltatók megjelenése fenekestül felforgatta az addigi tartalomszolgáltatói piac dinamikáját, és ezáltal a fogyasztók médiafogyasztási szokásait is. A szakdolgozat azt tárgyalja, hogy a különböző streaming szolgáltatók, köztük a Netflix, Disney+ és az HBO Max marketingstratégiája hogyan hat az iparágra és a piaci verseny alakulására. Emellett más streaming szolgáltatók is említésre kerülnek, köztük a magyar RTL+ szolgáltatása is. Röviden kitér a televízió, illetve a mozi piacon elfoglalt helyére, emellett arra, hogy a jövőben hogyan alakulhat helyzetük a streaming szolgáltatások növekvő népszerűsége mellett. A szakdolgozat középpontjában alapvetően a streaming szolgáltatók állnak, és az általuk kialakított marketingstratégiák. A marketing szempontjából fontos aspektusokat végig veszi, és több esetben össze is hasonlítja azokat. A szakdolgozat említést tesz a streaming szolgáltatók egymásra gyakorolt hatására, tárgyalja, hogy a növekvő verseny elősegíti-e a szolgáltatók fejlődését, miként befolyásolja az elérhető tartalmakat. Kutatásom természetesen a fogyasztók elvárásaira is fókuszál, miként alakultak a fogyasztói szokások a felgyorsult, globalizált, leginkább adatközpontú világ hatására, ahol egyre nagyobb nehézséget okozhat fókuszálni egy adott tartalomra.Alapfeltevésem az volt, hogy a streaming szolgáltatások, amelyek képesek gyorsan alkalmazkodni a fogyasztók változó szokásaihoz és innovatív megoldásokat kínálni, jelentős versenyelőnyre tesznek szert a piac hagyományos szereplőivel szemben, beleértve a televíziós csatornákat és a mozis vetítéseket. Emellett azt is állítom, hogy a fogyasztók döntéseit az általuk választott streaming platformok esetében a kínált tartalom minősége és sokszínűsége, valamint a felhasználói élmény jelentősen befolyásolja. Szakdolgozatomban végeztem szekunder mellett primer kutatást is, ami egy általam készített kérdőívet vett alapul. Többek között választ kaptam rá, hogy ez a piac mennyire gyorsan változik és emiatt nehéz megállapítani, hogy mi várható a jövőben. Azonban az bebizonyosulni látszott számomra, hogy a streaming szolgáltatók megjelenése tartós változást okozott az iparág fejlődésében. Azt, hogy a streaming mellett a televízió és a mozi is fent tud maradni elég valószínűnek tartom a kutatásom alapján, hiszen tulajdonképpen mindegyik egy kicsit másfajta igényt elégít ki. Azt nem gondolom, hogy a mozi vagy a televízió lesz olyan népszerű újból, mint régen volt, de a streaming hatására egyelőre nem is fog eltűnni egyik sem. A fogyasztók döntik el számukra mi képvisel értéket, és úgy néz ki jelenleg mind a három felület meg tudta még tartani a piacon elfoglalt helyét, még ha az erőviszonyok át is alakultak.

Institution

Budapest Business University

Kar

Faculty of International Management and Business

Department

Társadalomtudományi Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

UNSPECIFIED

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Item Type: Thesis (UNSPECIFIED)
Uncontrolled Keywords: fogyasztói igények, marketingstratégiák, mozi, streaming, televízió
SWORD Depositor: Archive User
Depositing User: Archive User
Date Deposited: 2024. Sep. 20. 08:46
Last Modified: 2024. Sep. 20. 08:46

Actions (login required)

View Item View Item