Nagy Viktória Bernadett (2024) Közösségi élmény és kommunikáció: A Sziget Fesztivál PR tevékenysége. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (774kB) |
|
PDF
Szakdolgozat értékelés NV.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (110kB) |
|
PDF
NagyV_ bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (195kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatásom célja, hogy megvizsgáljam a Sziget Fesztivál résztvevőinek véleményét, benyomását magáról a fesztiválról, a fesztivál szervezéséről és lebonyolításáról egyaránt. A kutatásom során elemzem a szervezők PRtevékenységének hatását a fesztivál színvonalánakemelésében, a biztonság megteremtésében, és a látogatók számának növekedésében. Akutatásom során megvizsgálom, hogy a fesztivál PR stratégiája milyen szerepet játszik azesemény hosszú távú fenntarthatóságának és sikerének érdekében. Nagyon fontos akülönböző médiafelületek adta lehetőségek kihasználása, beleértve a közösségi médiafelhasználását a PR üzeneteinek terjesztésére. A közösségi média használata lehetőségetteremt a Sziget Fesztivál hírnevének kialakítására és megőrzésére, illetve a közösségi médiafelületein megjelenő bejegyzések is hozzájárulnak a fesztivál népszerűségének fenntartásához.A kutatásban szereplő csoport nagysága 110 fő. Azok közül, akik részt vettek valamilyenkönnyűzenei fesztiválon több volt a nő, mint a férfi. A nők aránya, 53%-ban, a férfiaké 47 %.A fesztiválon résztvevők közül mindenki életében jelentős szerepet játszik a közösségi média.A válaszadók 87 %-a értesül az online közösségi oldalak valamelyikén, míg a Sziget hivatalosweboldalát csak 27 % választotta. Emellett a hagyományos kommunikációs csatornák is jelenvannak még az információszerzés területén. Ilyenek például a plakátok 36 %-ban, a TVreklám 35 %-ban. Elmondható, hogy az online kommunikáció fontos a fesztiválravonatkozóan is, mivel a fiatal generáció az online térben van otthon és kevésbé használja ahagyományos kommunikációs eszközöket. A Sziget szervezői folyamatosan dolgoznak azon,hogy még izgalmasabb legyen a Sziget programja, és ennek érdekében nem csupán aklasszikusnak mondott PR eszközöket használják, hanem egyre inkább áttevődik az online PRfelé a kommunikáció. A fenntarthatóság érdekében összeállított PR stratégia részeként fontosaz üzenetek megosztása különböző médiaplatformokon. Ezeknek a médiafelületeknek nemcsak az üzenetek megosztása a feladata, hanem segíti a váratlan helyzetekre való felkészüléstis. Az influencerek bevonása és a közösségi média hatékony használata segíthet a fesztiválnépszerűségének és láthatóságának növelésében. Ugyanakkor figyelni szükséges a résztvevőkés a közönség visszajelzéseit, és ez alapján formálni a kommunikációs stratégiát és a fesztiválkínálatát, melynek szerepe van a fesztivál jövőjét illetően.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | belső PR, demográfia, fesztivál, kommunikáció, közösségi média |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:46 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:46 |
Actions (login required)
Tétel nézet |