Sziget Fesztivál reklám kampányok

Varga Ferenc Miklós (2024) Sziget Fesztivál reklám kampányok. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Sziget Fesztivál reklám kampányok  Varga Ferenc Miklós.pdf] PDF
Sziget Fesztivál reklám kampányok Varga Ferenc Miklós.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of B-biralat-Varga Ferenc.pdf] PDF
B-biralat-Varga Ferenc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (274kB)
[thumbnail of kulso-biraloi-velemeny_VargaFerenc.pdf] PDF
kulso-biraloi-velemeny_VargaFerenc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (122kB)

Absztrakt (kivonat)

Sziget Fesztivál reklám változásaiA fesztivál sorozatot alapító, Gerendai Károly és Müller Péter Sziámi saját ötleteik megvalósításának a kivitelezésében Szekfű Balázs segített. Az első nemzetközi találkozó 1993-ban volt, ami a Diáksziget névvel kezdődött. Ezt a fesztivált világ legolcsóbb és legjobb nyaralásának nevezték a szervezők. Ez a rendezvény, másról szólt, mint napjainkban, az akkori szlogenük „Kell egy hét együttlét” volt. A szlogen, a koncepció és a fesztivál elnevezése is az évek alatt teljesen megváltozott. 1996-ban a Hajógyári-szigeten negyedik alkalommal megrendezett fesztiválon, már a Pepsi lett a fő támogató. Ez nagy változást hozott a fesztivál életében, innentől kezdve egészen 2001-ig Pepsi Sziget néven futott a program sorozat, amit az összes plakáton és hirdetésen feltüntettek. A 2000-es években a fesztivál többféle zenei műfajú eseménnyé vált. A korábbi években zömmel csak alternatív és rockzenei stílusok voltak a meghatározóak a fellépő együttesek és előadók nyújtotta kínálatban, ettől az évtől ez megváltozott. 2002 óta, napjainkig Sziget fesztivál néven működik. 2007. novemberében azeconet.huNyrt. megállapodott a Sziget Kulturális Menedzser Kft-vel, hogy több lépcsőben megvásárolja a Kft-t 100 százalékát. A Sziget Zrt-t 2017 elején adták el a Providence nevű amerikai befektető cégnek. A cég Európán belül több fesztivált is felvásárolt, így sokkal inkább profitorientáltabbak lettek, mint eddig. Ezzel együtt a Sziget fesztivál elvesztette az egyedi arcát, a minél nagyobb profit elérése a cél. A szervezők számára, már nem az a fontos, hogy kinek/kiknek szól és milyen zenei tehetségeket lehetne felfedezni.A fenti Sziget Fesztivál rövid történetéhez kapcsolódóan a dolgozatomnak az a célja, hogy megvizsgáljam, hogy az évek alatt, hogyan formálódtak és alakultak át a fesztivál reklám filmjei és plakátjai. A szervezők és a tulajdonosváltások, milyen változásokat hoztak a fesztivál imázsába és emiatt hogyan változott meg a közönség összetétele. A fesztivál sorozatot a magyar diákoknak alapították, ez az első reklámfilmjükön is látszik, a cél az volt, hogy a magyar fiatalokat „megnyerjék maguknak”. A kérdések, amelyekre szeretném megtalálni a válaszokat, hogy az évek során hogyan változtak meg a Sziget fesztivál reklámjai és ez hogyan változtatta meg a közönséget, vagy esetleg a közönség változása miatt történtek-e a reklámfilmek jellegében a változások.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fesztivál, reklám, szabadság, szemiotika, Sziget
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:46
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet