Szolgáltatásmarketing - A magyarországi wellness szállodák marketingkommunikációja

Hotorán Petra (2024) Szolgáltatásmarketing - A magyarországi wellness szállodák marketingkommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Hotorán Petra - MQELKM - Szakdolgozat.pdf] PDF
Hotorán Petra - MQELKM - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (860kB)
[thumbnail of Hotorán Petra .pdf] PDF
Hotorán Petra .pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (227kB)
[thumbnail of Szakdolgozat értékelés.pdf] PDF
Szakdolgozat értékelés.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (90kB)

Absztrakt (kivonat)

Először a magyarországi wellness turizmus helyzetét vizsgálom meg a dolgozatomban. Összehasonlítom a wellness szállodákat és gyógyszállodákat, különbségeket téve közöttük. Felmérem a wellnessturisták motivációját, hogy miért választják kikapcsolódási formának ezt a tevékenységet, illetve azt is, hogy a különböző hatásoknak köszönhetően, hogyan alakult az iparág helyzete 2023-ban. Megnézem, hogyan alakultak a vendégéjszakák, árbevételek a szállodák esetében. A wellness-turizmus makro és mikrokörnyezeti elemzése szintén fontos pillére a dolgozatomnak, ahol STEEP elemzéssel vizsgálom meg a helyzetét a hazai szállodáknak. Dolgozatomban azt is bemutatom, hogy miben különbözik a reklám és a Public Relations, illetve azt is, hogy milyen jelentősége van a PR-nek egy szálloda életében. Kutatásom során azt is kiderítem, hogy hogyan működnek a szállodaiparban a marketingkommunikációs eszközök, melyik a legnépszerűbb formája a marketingkommunikációnak, és hogyan alkalmazzák azt a szálláshelyek. Primer kutatásnak a mélyinterjút választottam, amit a Thermal Hotel Visegrád stratégiai igazgatójával, Nagy-Bándli Zsófiával fogok lebonyolítani, ahol várhatóan őszinte és jól kifejtett válaszokat fogok kapni azzal kapcsolatban, hogy milyen marketingkommunikációs eszközöket alkalmaznak a szálloda életében, ki a célcsoport, és melyik csatornán érik el őket a legkönnyebben. Arra is választ keresek, hogy a szálloda miben különb, mint a versenytársai, milyen erősségei vannak illetve jövőbeli tervekkel kapcsolatban is kérdezem interjúalanyom, hogy a szálloda miket terveznek 2024-re marketingkommunikációs szempontból.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketing, marketingkommunikáció, online marketing, szállodaipar, vállalati marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:46
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:46

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet