Bugyi Ágota (2024) Fogyasztói visszajelzések szerepe a szépségápolási termékek online kereskedelemében az Oxygeni Kair kft. példája alapján. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Bugyi_Agota_szakdolgozat_2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bugyi_Ágota_külső_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (641kB) |
|
PDF
KI Bugyi Ágota bírálat 202324 tavasz.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (474kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom célja az volt, hogy betekintést nyújtson a különféle online felületeken elérhető fogyasztói visszajelzések kontextusába, bemutassa azok relevanciáját különböző szituációkban és így hasznos gyakorlati konzekvenciákat fogalmazzon meg az esettanulmányban vizsgált Oxygeni Hair Kft., szépségápolási termékeket gyártó és forgalmazó vállalkozás számára.Előzetes kutatómunkám során megvizsgáltam a fogyasztói döntéshozás folyamatát, a fogyasztói visszajelzések webshopok vásárlóinak döntéseire, valamint az online értékesítést végző vállalatok sikerességére gyakorolt lehetséges hatásait, a fogyasztói visszajelzések lehetséges módjait, valamint a kozmetikai piac, az e-kereskedelem aktuális trendjeinek alakulását és az Oxygeni Hair Kft. működésének piaci környezetét.Ez után megvizsgáltam, hogy vállalkozás milyen módon, milyen hatékonysággal gyűjti és használja fel a fogyasztóitól származó visszajelzéseket.Ennek eredményeként elmondható, hogy az Oxygeni Hair Kft. online értékesítésében jelentős szerepet játszanak az online fogyasztói visszajelzések. A közösségi média oldalakon és egyéb fórumokon fellelhető fogyasztói visszajelzések tekintetében a vállalkozás versenytársaival fej-fej mellett halad, azaz a három vizsgált vállalkozás hasonlóan teszi közzé és reagálja le az ezeken a felületeken megjelenő vásárlói véleményeket. Jelentős eltérés a webshopok termék oldalain tapasztalható. Annak ellenére, hogy az Oxygeni Hair Kft. rendelkezik a fogyasztói vélemények gyűjtésére és közzétételére irányuló stratégiával, a webshopján használt technológia elavult, ami mind hazai, mind nemzetközi szinten hátráltathatja a vállalkozást az újabb potenciális vásárlók bizalmának megnyerésében.Ennek a problémának a megoldása érdekében javaslatam a rendszer lecserélését az előzetes kutatási eredmények során feltárt legfontosabb szempontok figyelembevételével.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális marketing, fogyasztói igények, fogyasztói magatartás, kozmetikai cikkek, online értékesítés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:45 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |