Az influencer marketing hatása a fenntartható divatra

Szalai Vivien (2024) Az influencer marketing hatása a fenntartható divatra. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of ZÁRÓDOLGOZAT.pdf] PDF
ZÁRÓDOLGOZAT.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szalai Vivien_biralati-szempontok-belso-biralo.pdf] PDF
Szalai Vivien_biralati-szempontok-belso-biralo.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (248kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatom témájának kiválasztásnál fontosnak tartottam, hogy olyan témát válasszak, amely közel áll hozzám. Mivel TDK dolgozatunk témája is a divat volt, arra gondoltam, hogy ez lesz a záródolgozatom témája is csak más megvilágításból. TDK dolgozatunkban a fast fashion és a fenntartható divat stratégiáját hasonlítottuk össze, most azonban azt vizsgálnám, hogy milyen hatással van az influencer marketing a fenntartható divatra. A fenntartható divat és ennek fontossága egyre inkább kezd elterjedni világszerte. Ennek fő oka a jelenlegi klímaváltozás, és a túltermelés a divatiparban. Külföldi országokban egyre népszerűbb a fenntarthatóság és a fenntartható divat fontossága. Hazánkban is több magyar divattervező koncentrál erre a jelenségre és alkotja meg ezáltal a ruhadarabjait. Az elmúlt évek során számos hazai fenntartható márka értékesíti a környezetbarát alapanyagokból elkészült termékeit. Az influencer marketing a marketing egy olyan formája, melynél az influencerrel igyekeznek befolyásolni a fogyasztókat. Emiatt minden ágazatra hatalmas befolyásuk van az influencerknek. Záródolgozatom célja, hogy szekunder, illetve primer kutatásaim segítségével nagyobb rálátást nyerjek az influencer marketing működésébe, és kapcsolatára a fenntartható divattal. Majd kutatásom végén javaslatokat fogok megfogalmazni, hogy hogyan lehetne elérni, hogy több influencer is a fenntartható divat reklámozását részesítse előnyben a fast fashion helyett, illetve, hogyan lehet az embereket a fenntartható megoldás felé vezetni. Kutatásaim során vizsgált kérdések az alábbiak: Mennyire fontos a Z generáció számára a fenntarthatóság?Mitől lesz egy ruha fenntartható?Miért választják többen a fast fashion divatot a fenntartható helyett?Milyen módon ösztönzik az influencerek a fogyasztókat fenntartható darabok vásárlására? Annak érdekében, hogy ezekre a kérdésekre választ kapjak elsősorban szekunder kutatást, majd pedig primer kutatást fogok végezni, melyek ábrák és grafikonok segítségével fog szemléltetni, illetve elemezni. Majd ezt követően következtetéseket és javaslatokat fogok megfogalmazni. Szekunder kutatásom alatt kizárólag hiteles szakirodalmi forrásokat használok, annak érdekében, hogy elegendő háttérinformációt gyűjthessek a fentebb említett témában. Elsőként leírom, hogy mi is az az influencer marketing, milyen típusai vannak. Majd ezt követően adatokat gyűjtök arra vonatkozóan, hogy a vizsgált korosztály, mely közösségi média platformokat látogatja legtöbbet. Továbbá bemutatom a fenntartható divatot, majd megvizsgálom, hogy mi miatt kelendőbb a fast fashion. Továbbá elemezni fogom a Vinted alkalmazást, mely egy remek kezdeményezés, hiszen itt főként már korábban más által használt ruhákat árusítanak. Annak érdekében, hogy megfejtsem, hogy a Z generációt mivel lehet a leginkább arra ösztönözni, hogy fenntartható divatcikkeket vásároljon, primer kutatást fogok végezni. Primer kutatásom során kvalitatív módszert fogok alkalmazni. Készíteni fogok egy fókuszcsoportos beszélgetést Z generációs nőkkel. Ezáltal mélyebb betekintést nyerve a Z generáció gondolkodásmódjába, illetve vásárlási döntéseibe.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: divat, fenntarthatóság, fogyasztói magatartás, közösségi média, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:45
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:45

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet