Birkás Dóra (2024) Az Európán belüli országok marketingstratégiai összehasonlítása. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Birkás Dóra - Szakdolgozat - 2024.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Birkás Dóra bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (223kB) |
|
PDF
Birkás Dóra bírálat_külső_2024.06.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (46kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az európai piac egyedülálló és sokszínű terület, amely kihívásokkal és lehetőségekkel teli a globális és helyi vállalatok számára egyaránt. A marketingstratégiák európai országok közötti összehasonlítása lehetőséget nyújt arra, hogy megértsük, hogyan alkalmazkodnak a vállalatok a különböző piaci környezetekhez, figyelembe véve a kulturális, jogi és gazdasági tényezőket. A szakdolgozatom elkészítéséhez alapvető fontosságú volt egy megbízható és releváns adatgyűjtési módszer kiválasztása, amely lehetővé teszi az Európán belüli országok marketingstratégiáinak összehasonlítását. Ebből adódóan a kérdőíves megkérdezés módszerét választottam, amely számos előnnyel jár ebben a kontextusban. A módszer alkalmazása lehetővé tette számomra, hogy közvetlenül a célcsoporttól szerezhessek információkat, így pontosan megérthetem a fogyasztói magatartást, preferenciákat, valamint a különböző marketingstratégiák hatását a válaszadókra.Hipotéziseim melyeket előzetesen a vonatkozó szakirodalom és személyes tapasztalat alapján alakítottam ki, a következők:H1: A 18-34 éves korosztály jobban ismeri az Európában működő vállalatok marketingstratégiáit, mint az idősebb (44-55 és 55 feletti) korosztály. Hipotézisemet személyes tapasztalatimra alapozom, ahol a közvetlen közelemben levő és korban hozzám közelebb álló emberek, jobban informálódtak ebben a témában, jobban figyelik a mai trendeket, mint esetleg az idősebb korosztály.H2: Az európai országok közötti kulturális és nyelvi különbség negatív hatással van a reklámokra való reakciókra.A kutatásom adatai megerősítették a H1 hipotézisemet, miszerint a 18-34 éves korosztály jobban ismeri az Európában működő vállalatok marketingstratégiáit. A fiatalabb válaszadók nagyobb arányban számoltak be arról, hogy ismerik a marketingstratégiákat, illetve érdeklődnek ezek iránt. Ez az eredmény összhangban áll azzal a megfigyeléssel, hogy a fiatalabb generációk általában jobban követik a piaci trendeket és naprakészek a marketing világában, különösen az online marketing területén. Ezzel szemben a kutatásom adatai cáfolják a H2 hipotézisemet. A válaszadók többsége úgy gondolja, hogy az európai országok közötti kulturális és nyelvi különbségek nem befolyásolják jelentősen a reklámokra adott reakcióikat. Ez arra utalhat, hogy a nemzetközi marketingstratégiák egyre inkább egységesednek, vagy hogy a fogyasztók ma már sokkal jobban tolerálják a kulturális és nyelvi különbségeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | Európa, marketing, marketingstratégiák, márkázás, összehasonlítás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:45 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:45 |
Actions (login required)
Tétel nézet |