Palcsák Barbara (2024) Kihívások és megoldások a munkaerőpiacon. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Kihivasok_es_megoldasok_a_munkaeopiacon_Palcsak_Barbara_Q04LAM.pdf Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. Május 05.. Download (1MB) |
|
PDF
Palcsak_Barbara_bizalmas.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (54kB) |
|
PDF
Palcsák Barbara.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (223kB) |
|
PDF
Szakdolgozat külső bírálat Palcsák Barbara.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (61kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az utóbbi években egyre nagyobb hangsúly kerül a munkaerőpiac változására. A folyamatos társadalmi, gazdasági és technológiai változások napjainkban számos új kihívást idéznek elő ezen a területen. Az elmúlt években rengeteg olyan változás történt, amelyek hatással voltak a foglalkoztatási trendekre és a munkavállalók elvárásaira, ilyen volt például a Covid okozta biztonsági óvintézkedések vagy mostanában térhódító AI forradalom. Szakdolgozati témaválasztásom mögötti indok, hogy ezen a területen dolgozom. Nap, mint nap szembesülök a piaci változásokkal, a változékony piaci trendekkel, heterogén munkavállalói elvárásokkal. Emellett munkám során a mesterséges intelligencia bevonása a marketing folyamatokba már mindennapi teendővé vált, ami nagyban felforgatta nem csak B2B célcsoport igényeit, de a munkavállalók elérését is egyaránt. Jelenleg marketing osztályon dolgozom, mint marketing gyakornok. Legfőbb feladataim közé tartozik a különböző projektek menedzselése, az ötlettől a kivitelezésig. A szakdolgozatom célja, hogy átfogó képet kapjak a munkaerőpiac jelenlegi helyzetéről, ezen kívül, hogy olyan stratégiai javaslatokat dolgozhassak ki, amelyek valóban javítják versenyképességünket és piaci pozíciónkat. Célom továbbá, hogy kutatásom eredményeivel a különböző csatornákon lévő marketingkommunikációt javítsam, cégen belüli marketing folyamatok fejlesztéséhez járuljak hozzá. Az elemzések fókuszában a makro- és mikrokörnyezeti tényezők, valamint a fogyasztói magatartás állnak, melyek alapján stratégiai döntéseket hozunk. A szakdolgozatom során először bemutatom a céget és annak tevékenységi körét. Ezután részletesen elemezni fogom a makrokörnyezeti tényezőket, ezt követően a mikrokörnyezeti elemzésre összpontosítok, különös tekintettel a versenytársakra, a fogyasztói magatartásra és a vállalat belső környezetére, emellett bemutatom az IJOB employer branding stratégiáját. A szakdolgozat továbbá magában foglal egy primer kutatást is, melynek során kvantitatív és kvalitatív módszerekkel gyűjtök adatokat. A kvantitatív kutatás esetében munkavállalói oldalról szeretném megismerni a témához kapcsolódó igényeket és elvárásokat, ebben az esetben online kérdőíves formában kérdezem majd meg a célcsoportot. A kvalitatív kutatás esetében mélyinterjút készítek cégen belüli döntéshozókkal, munkaadókkal ugyanis B2B szempontból vizsgálom majd meg az igényeket és a döntéshozatal folyamatát. Ezek az adatok segítenek mélyebb betekintést nyerni a piac és környezetének sajátosságaiba, valamint támogatják a stratégiai javaslatok kidolgozását. Végül, a szakdolgozat stratégiai javaslatokat fogalmaz meg a cég számára, figyelembe véve az előző elemzésekből és kutatásokból levont következtetéseket. Szakdolgozatomban egyaránt megfogalmazom a rövid, közép és hosszútávú stratégiai javaslataimat. Bízom benne, hogy a javaslatok segítenek a cégnek optimalizálni üzleti folyamatait és kihasználni a piaci lehetőségeket.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kiválasztás, magyar munkaerőpiac szerkezete, munkaerő, munkaerő közvetítés, SWOT-elemzés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:44 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:44 |
Actions (login required)
Tétel nézet |