Deák Boglárka (2024) A munkaadói hírnév építése a digitális térben a különböző generációk körében: A social media mint eszköz a munkáltatói márkaépítés erősítésére. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_2024.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Deák Boglárka - külső konzulens bírálat (Jasper-Zsiga Fruzsina).pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (58kB) |
|
PDF
opp_márkaép_munkahely.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (334kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatásom célja az volt, hogy a dolgozatom közben arra a kérdésre keressem a választ, hogy a közösségi média jelenlét hozzásegíti-e a vállalatokat a sikeres munkáltatói márkaépítéshez. Hogy minél jobban rálássunk a munkaerőpiac helyzetére és a vállalatok online jelenlétére való reakciókra azt a három generációt is megvizsgáltam, akik jelenleg is aktív résztvevői a munkaerőpiacnak. Hogy hipotézisemnek eleget tegyek, a dolgozatomban azt a két generációt mélyebben is megvizsgáltam, akik már aktív használói napjainkban is az internetnek és a közösségi média felületeknek. A kutatás során jól kirajzolódott, hogy a különböző generációk különböző képességekkel, érdeklődéssel bírnak, valamint hogy a munkakeresés során különböző dolgokat tartanak fontosnak. Ez azért is volt fontos, mivel így egyértelművé vált, hogy minden generációt máshogy és máshol érdemes megszólítani vagy megkeresni. A munkáltatói márkaépítés folyamatainak vizsgálásával megmutatkoztak azok a lépések, amelyek a közösségi média használatával jóval eredményesebbek lehetnek. Ilyen volt például a munkáltatói imázs és vonzerőnek az építése. Megmutatkozott továbbá, hogy a munkavállalók különböző dolgokat, juttatásokat tartanak fontosnak egy munkavállalás során, valamint ez bizonyosságot nyert a generációk igényeinek különbözőségében is. A vállalatok online térbe való becsatlakozása tehát könnyítette a cég alkalmazottainak feladatát, valamint az adott generációnak tudatosan elkészített tartalmak úgy tudták népszerűsíteni a vállalatot, hogy nem keletkezett extra költség, kivéve ha hirdetésekről volt szó, azonban az izgalmas és figyelemfelhívó tartalmak gyártása során akár ez is elkerülhető lehet. A kutatás során kirajzolódott mely weboldalakon vannak jelen legaktívabban a felhasználók továbbá az is, hogy melyik generáció milyen típusú közösségi média platformon van jelen. Ezen az úton elindulva képet kaptam arról, hogy a vállalatokról vagy egy új munkahely keresése esetén milyen közösségi média felületeket vesznek alapul az emberek. Ezen kívül a social media lehetőséget nyújt a vállalatoknak a munkáltatói márkaépítés során, hogy felmérjék mire van igénye a munkavállalóknak és a jövőbeni munkavállalóknak. Visszajelzések, kommentek, értékelések és hozzászólások útján a cég mérlegelheti, hogyan szeretne változtatni és új stratégiák használatával és még hatékonyabban segíteni a folyamatokat. A munkáltatói márkaépítés a már meglévő munkavállalókra is kiterjed. Így tehát az ő becsatlakoztatásuk egy közös online térbe legyen az egy közös csoport vagy egy olyan felület vagy levelezési rendszer erősítheti a munkáltatói márkaépítést. Itt a személyes tartalmak megosztása egymással, valamint a közös a vállalat által szervezett rendezvényeken való részvétel és az ott készült tartalmak megosztása még inkább erősítheti a csapatszellemet, illetve a vállalathoz való hűséget, ezzel is csökkentve a fluktuációt, ami szintén egy erős befolyásolótényező egy sikeres vállalat életében. A szakdolgozatom befejeztével végeredményként arra jutottam, hogy a social media jelenlét és a közösségi média platformok használata jelentősen hozzájárul a munkáltatói márkaépítéshez és annak minőségéhez, ami később a vállalat eredményességéhez fog hozzájárulni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | közösségi média, márka, márkaépítés, Y generáció, Z generáció |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:44 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:44 |
Actions (login required)
Tétel nézet |