A munkaadói hírnév építése a digitális térben a különböző generációk körében: A social media mint eszköz a munkáltatói márkaépítés erősítésére

Deák Boglárka (2024) A munkaadói hírnév építése a digitális térben a különböző generációk körében: A social media mint eszköz a munkáltatói márkaépítés erősítésére. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_2024.pdf] PDF
Szakdolgozat_2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Deák Boglárka - külső konzulens bírálat (Jasper-Zsiga Fruzsina).pdf] PDF
Deák Boglárka - külső konzulens bírálat (Jasper-Zsiga Fruzsina).pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (58kB)
[thumbnail of opp_márkaép_munkahely.pdf] PDF
opp_márkaép_munkahely.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (334kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom célja az volt, hogy a dolgozatom közben arra a kérdésre keressem a választ, hogy a közösségi média jelenlét hozzásegíti-e a vállalatokat a sikeres munkáltatói márkaépítéshez. Hogy minél jobban rálássunk a munkaerőpiac helyzetére és a vállalatok online jelenlétére való reakciókra azt a három generációt is megvizsgáltam, akik jelenleg is aktív résztvevői a munkaerőpiacnak. Hogy hipotézisemnek eleget tegyek, a dolgozatomban azt a két generációt mélyebben is megvizsgáltam, akik már aktív használói napjainkban is az internetnek és a közösségi média felületeknek. A kutatás során jól kirajzolódott, hogy a különböző generációk különböző képességekkel, érdeklődéssel bírnak, valamint hogy a munkakeresés során különböző dolgokat tartanak fontosnak. Ez azért is volt fontos, mivel így egyértelművé vált, hogy minden generációt máshogy és máshol érdemes megszólítani vagy megkeresni. A munkáltatói márkaépítés folyamatainak vizsgálásával megmutatkoztak azok a lépések, amelyek a közösségi média használatával jóval eredményesebbek lehetnek. Ilyen volt például a munkáltatói imázs és vonzerőnek az építése. Megmutatkozott továbbá, hogy a munkavállalók különböző dolgokat, juttatásokat tartanak fontosnak egy munkavállalás során, valamint ez bizonyosságot nyert a generációk igényeinek különbözőségében is. A vállalatok online térbe való becsatlakozása tehát könnyítette a cég alkalmazottainak feladatát, valamint az adott generációnak tudatosan elkészített tartalmak úgy tudták népszerűsíteni a vállalatot, hogy nem keletkezett extra költség, kivéve ha hirdetésekről volt szó, azonban az izgalmas és figyelemfelhívó tartalmak gyártása során akár ez is elkerülhető lehet. A kutatás során kirajzolódott mely weboldalakon vannak jelen legaktívabban a felhasználók továbbá az is, hogy melyik generáció milyen típusú közösségi média platformon van jelen. Ezen az úton elindulva képet kaptam arról, hogy a vállalatokról vagy egy új munkahely keresése esetén milyen közösségi média felületeket vesznek alapul az emberek. Ezen kívül a social media lehetőséget nyújt a vállalatoknak a munkáltatói márkaépítés során, hogy felmérjék mire van igénye a munkavállalóknak és a jövőbeni munkavállalóknak. Visszajelzések, kommentek, értékelések és hozzászólások útján a cég mérlegelheti, hogyan szeretne változtatni és új stratégiák használatával és még hatékonyabban segíteni a folyamatokat. A munkáltatói márkaépítés a már meglévő munkavállalókra is kiterjed. Így tehát az ő becsatlakoztatásuk egy közös online térbe legyen az egy közös csoport vagy egy olyan felület vagy levelezési rendszer erősítheti a munkáltatói márkaépítést. Itt a személyes tartalmak megosztása egymással, valamint a közös a vállalat által szervezett rendezvényeken való részvétel és az ott készült tartalmak megosztása még inkább erősítheti a csapatszellemet, illetve a vállalathoz való hűséget, ezzel is csökkentve a fluktuációt, ami szintén egy erős befolyásolótényező egy sikeres vállalat életében. A szakdolgozatom befejeztével végeredményként arra jutottam, hogy a social media jelenlét és a közösségi média platformok használata jelentősen hozzájárul a munkáltatói márkaépítéshez és annak minőségéhez, ami később a vállalat eredményességéhez fog hozzájárulni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: közösségi média, márka, márkaépítés, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:44
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet