Mózes Lotti (2024) Kommunikációs kompetenciák szerepe a karaktererősségek fejlődésében. Külkereskedelmi Kar.
PDF
MózesLotti 2024-BGE Szakdolgozat_végleges.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (856kB) |
|
PDF
külső bírálat_Mózes_Lotti.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (348kB) |
|
PDF
Mózes L_Belső bírálat_Szabó K_20240513-szigno.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (355kB) |
Absztrakt (kivonat)
Jelen kutatás célja a pedagógiai kommunikáció, valamint az általuk nyújtott segítségek mértékének megismerése a karaktererősségek beazonosításához, eredményes alkalmazásához. A kutatás célkitűzései közt szerepelt, a tanárság pedagógiai módszereinek, illetve a gyermekek erről alkotott véleményének megismerése. Emellett a csoport szinten megjelenő erősségek arányának feltérképezése. A kutatás, melyben 158 fő vett részt, nem reprezentatív megelőzte egy primer kutatás. A kutatás két részből állt 1) a gyermekek saját bevallásai alapján, környezetük hozzáállásának megismerése az erősségeik feltérképezése és mentorálása terén, illetve 2) a tanulók karaktererősségeik ismeretével kapcsolatos bevallása. Az esettanulmány fókuszában 6-14 éves általános iskolás gyermekek álltak. Az eredmények alapján arra a következtetésre jutottam, hogy a pedagógusok némely esetekben nem fordítanak elegendő figyelmet a tanítványaik erősségfejlesztésére.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | erősségek, kommunikáció, pedagógia, személyiségfejlesztés, személyiségtípus(ok) |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:44 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:44 |
Actions (login required)
Tétel nézet |