Az influencer marketing hatása a fogyasztói motivációra és tudatosságra az étrendkiegészítők vizsgálatában

Alekosz Mária (2024) Az influencer marketing hatása a fogyasztói motivációra és tudatosságra az étrendkiegészítők vizsgálatában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of ALEKOSZ_Mária_Az influencer marketing hatása a fogyasztói motivációra és tudatosságra az étrendkiegészítők vizsgálatában_2024.pdf] PDF
ALEKOSZ_Mária_Az influencer marketing hatása a fogyasztói motivációra és tudatosságra az étrendkiegészítők vizsgálatában_2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Alekosz Mária.pdf] PDF
Alekosz Mária.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (166kB)
[thumbnail of Bírálat_külső_mesterkepzes_Alekosz Mária.pdf] PDF
Bírálat_külső_mesterkepzes_Alekosz Mária.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (176kB)

Absztrakt (kivonat)

Diplomamunkám során az influencer marketing fogyasztói motivációra és tudatosságra való hatását vizsgálom az étrendkiegészítők piacán.A közösségi média felületek elmúlt évtizedekben tapasztalható térnyerésével az influencer marketing a marketing legdinamikusabban fejlődő és terjedő ágává nőtte ki magát, az Y de még inkább a Z generációt leginkább befolyásoló marketing eszköz, amely egyben komoly felelősséget is rejt magában, hiszen, ha a generáció tagjai valakit hiteles influencernek tartanak, az általa promotált terméket is nagyobb valószínűséggel veszik meg. Emellett fontos megemlítenünk, hogy az egészégtudatosság és egészséges életmód megatrendje hazánkba is begyűrűzött és egyre nagyobb népszerűségnek örvend. A fogyasztók egyre tudatosabbak, többet foglalkoznak az egészségükkel és jóllétükkel. A rendszeres testmozgás, mint az egészségmegőrzés egyik alappillére egyre nagyobb motiváló erőként van jelen. Ezen felül a téma jelentőségét az adja, hogy az étrendkiegészítők száma folyamatosan emelkedik Magyarországon is, az általam felhasznált kutatások szerint 2015-ben már több, mint 15 000 étrendkiegészítő volt fellelhető a piacon,napjainkban ez a szám már közelít a 30.000-hez, 2024 februárjában 27015 bejelentett étrendkiegészítő termék van forgalomban (OGYÉI, 2024), illetve számos étrendkiegészítőt forgalmazó és gyártó cég található a piacon. Kutatásomban foglalkozom az étrendkiegészítő fogyasztása és az egészséges életmód, fogyasztói tudatosság és motiváció kérdéskörével, megvizsgálom továbbá az étrendkiegészítők térnyerése mögött rejlő trendeket: miért fogyasztunk étrendkiegészítő termékeket, milyen motiváció húzódik emögött, illetve mennyire hat a fogyasztóra a social media felületeken zajló marketingkommunikáció, a napjainkban menő influencer marketing tevékenység? Pozitív vagy negatív irányba befolyásolja a fogyasztót ez a fajta marketing tevékenység? Mennyire tudatos a magyar fogyasztó az étrendkiegészítő termék kiválasztását és fogyasztását illetően? Tehát azért szedem, mert XY influencer is szedi vagy javasolja, vagy pedig számomra ez a termék megfelelő és szükséges?Szeretném tudni, hogy követnek-e a fogyasztók influencereket a social media felületeken, milyen tulajdonságok alapján/ mentén választja ki a követett influencert, tehát mitől jó a fogyasztó számára egy influencer? Illetve, befolyásolja-e a fogyasztót az általa követett influencer az étrendkiegészítő kiválasztásában?

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: étrend kiegészítő, fogyasztói magatartás, fogyasztói motiváció, fogyasztói tudatosság, influencer marketing, Y generáció, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:44
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:44

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet