Vas György Andor (2024) Esztergom helymarketingjének, városimázsának vizsgálata. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat-mester-final-2.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Vas_Gyorgy_Szakdolgozati_kulso_konzulensi_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (96kB) |
|
PDF
Vas György PVÁ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (429kB) |
Absztrakt (kivonat)
A városmárkázás elméleti és gyakorlati módszerei igen nagy szerepet töltenek be manapság az önkormányzatok életében, jóllehet nem véletlenül, hiszen egy városvezetésnek célja kell, hogy legyen minél előrébb helyezni saját városát a turisztikai rangsorban. A jó városmárka nem csak az öröklött adottságoktól alakul ki, hanem az innovációból és kreativitásból, amire sok példát láthatunk magyarországi viszonylatban is. Nem érdemes azonban megfeledkezni arról, hogy a városmárkázás területei komplex kölcsönhatásban vannak egymással, tehát egy jól működő városi rendszer még nem garancia önmagában a sikerre, ehhez jóval összetettebb stratégiára van szükség, ahol a folyamatok egymást támogatják. A jó városmárkázás legfőbb hozadéka az erős városmárka és városimázs, aminek nem csak a városvezetés, hanem a városban elő emberek is haszonélvezői. Ahhoz, hogy megvizsgáljuk, milyen egy város imázsa több módszert is bevethetünk. A szakdolgozatban használt elemzési módszer lakossági kérdőívvel és interjús megkérdezéssel, az esztergomi városvezetés szakembereinek segítségével valósult meg. A kutatásom célja feltárni a város erősségeit és imázsvizsgálatot készíteni, valamint a meglévő fejlesztési célokat számba venni amire aztán a városmárkát építeni lehet. A kapott eredményekből kijelenthető, hogy Esztergom imázsa pozitív pályán van és a megítélése is jó, mind a lakosok, mind a turisták körében. Azonban a turizmusban betöltött szerepét tekintve még van hova fejlődnie, hogy elfoglalhassa méltó helyét a top 10 legkeresettebb magyarországi desztináció között. A kutatás során kiderült az is, hogy a lakosok túlnyomó része szeret Esztergomban lakni és nagy változást észlel a városfejlesztésben az utóbbi években, aminek köszönhetően a városimázs is sokat javult. Összességében a kutatásból meghatározható, hogy Esztergomnak a jelenlegi városmarketing tevékenységek megtartása a cél, mivel ez hatékonynak mutatkozik, de a tartós fejlődéshez elengedhetetlen, hogy a város megtalálja a visszatérő turistákat is, amihez egy jól pozícionált városmárka szükséges.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | imázs, településfejlesztés, településmarketing, városfejlesztés, városigazgatás, várospolitika |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:43 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |