A „Made In” jelentősége az autóiparban

Loydl Dániel (2024) A „Made In” jelentősége az autóiparban. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of loydl_daniel_szakdolgozat_marketing_msc_2024.pdf] PDF
loydl_daniel_szakdolgozat_marketing_msc_2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)
[thumbnail of Loydl Dániel PVÁ.pdf] PDF
Loydl Dániel PVÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (427kB)
[thumbnail of Loydl Dániel szakdolgozat elbírálás.pdf] PDF
Loydl Dániel szakdolgozat elbírálás.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (153kB)

Absztrakt (kivonat)

A „Made In” jelentősége az autóiparbanA szakdolgozatom fő témája az országeredet jelentősége és szerepe az autóiparban. A dolgozatban számos szakirodalmat dolgoztam fel annak érdekében, hogy átláthassam a múltban lévő trendeket, és napjaink kihívásait is a témával kapcsolatban. A kutatási kérdéseim főként arra irányulnak, hogy a globalizáció és különböző marketing stratégiák milyen hatással vannak a fogyasztókra és az iparra. A kutatásban továbbá szerettem volna ismertetni, hogy különböző márkák miképp építettek vagy bontanak le sztereotípiákat a fogyasztókban az országeredetükkel kapcsolatban. A szekunder kutatásom során hat közismert autómárka közösségi média jelenlétét vizsgáltam, egy öt pontos rendszer alapján. Ezt követően pedig tíz szakemberrel folytattam személyes mélyinterjút, az interjúk során ugyanazokat a kérdéseket alkalmaztam az összehasonlíthatóság érdekében. A kutatás során végezetül pedig arra jutottam, hogy globalizáció hatására egyre kevésbé van jelen a fogyasztók vásárlási döntései közt az országeredet illetve a márkák is egyre kevésbé kommunikálják azt. Kivételt képez azonban néhány ikonikus modell több gyártónál is. Az ázsiai autógyártók egyre növekvő térnyerése pedig folyamatos bontja a negatív sztereotípiákat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: autóipar, autóipari trendek, fogyasztói attitűd, made-in, országeredet, országmárka
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:43
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet