Király Tamara (2024) Két designer márka médiabotrányának kríziskommunikációja. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Király Tamara_D993LM.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (965kB) |
|
PDF
Szakdolgozat kérdőív (válaszok).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (272kB) |
|
Archive (ZIP)
szakdolgozat krdv (vlaszok).zip Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (13kB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-Király-Tamara-2024.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (355kB) |
|
PDF
Király Tamara-Külső bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (85kB) |
Absztrakt (kivonat)
Szakdolgozatom két nagy designer márka botrányát foglalja össze, amelynek keretein belül fogom megvizsgálni és összehasonlítani, elsősorban az érintett cégek kríziskommunikációjának hatékonysága szempontjából, így dolgozatom témáját a 2022. évi Balenciaga botrány, amelyet követően gyermekbántalmazással és gyermekpornográfiával vádolták a divatmárkát; valamint a 2018-ban kirobbant Dolce&Gabbana botrány adja, amely után rasszizmussal vádolták a designer márkát. A 2022-es Balenciaga botrányt az okozta, hogy a divatmárka akkori kampányában gyerekeket fotózott, akik láncokkal és bőrszíjakkal megkötözött plüssmackókkal pózoltak; illetve a kampányban helyet kapott, több hivatalos, az amerikai legfelsőbb bíróság által kiadott, gyermekpornográfia törvényről szóló dokumentum is. A 2018-as Dolce&Gabbana botrány alapját egy promovideó-sorozat adta, amelyben egy kínai modell, nevetgélve próbál evőpálcikával megenni különféle olasz ételeket, miközben a narrátor különböző szexuális tartalmú megjegyzéseket tesz; a botrány kirobbanása után, kikerült néhány kép, amelyen Stefano Gabbana, a luxusmárka egyik alapítója, nyers megjegyzései szerepelnek, Kínára vonatkozóan, amely tovább rontott a helyzeten.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, kommunikáció, kommunikációs csatornák, kommunikációs módszerek, közösségi média, kríziskommunikáció, médiabotrány |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:43 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |