Két designer márka médiabotrányának kríziskommunikációja

Király Tamara (2024) Két designer márka médiabotrányának kríziskommunikációja. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Király Tamara_D993LM.pdf] PDF
Szakdolgozat_Király Tamara_D993LM.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (965kB)
[thumbnail of Szakdolgozat kérdőív (válaszok).pdf] PDF
Szakdolgozat kérdőív (válaszok).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (272kB)
[thumbnail of szakdolgozat krdv (vlaszok).zip] Archive (ZIP)
szakdolgozat krdv (vlaszok).zip
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (13kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-Király-Tamara-2024.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-Király-Tamara-2024.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (355kB)
[thumbnail of Király Tamara-Külső bírálat.pdf] PDF
Király Tamara-Külső bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (85kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom két nagy designer márka botrányát foglalja össze, amelynek keretein belül fogom megvizsgálni és összehasonlítani, elsősorban az érintett cégek kríziskommunikációjának hatékonysága szempontjából, így dolgozatom témáját a 2022. évi Balenciaga botrány, amelyet követően gyermekbántalmazással és gyermekpornográfiával vádolták a divatmárkát; valamint a 2018-ban kirobbant Dolce&Gabbana botrány adja, amely után rasszizmussal vádolták a designer márkát. A 2022-es Balenciaga botrányt az okozta, hogy a divatmárka akkori kampányában gyerekeket fotózott, akik láncokkal és bőrszíjakkal megkötözött plüssmackókkal pózoltak; illetve a kampányban helyet kapott, több hivatalos, az amerikai legfelsőbb bíróság által kiadott, gyermekpornográfia törvényről szóló dokumentum is. A 2018-as Dolce&Gabbana botrány alapját egy promovideó-sorozat adta, amelyben egy kínai modell, nevetgélve próbál evőpálcikával megenni különféle olasz ételeket, miközben a narrátor különböző szexuális tartalmú megjegyzéseket tesz; a botrány kirobbanása után, kikerült néhány kép, amelyen Stefano Gabbana, a luxusmárka egyik alapítója, nyers megjegyzései szerepelnek, Kínára vonatkozóan, amely tovább rontott a helyzeten.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 21. század, kommunikáció, kommunikációs csatornák, kommunikációs módszerek, közösségi média, kríziskommunikáció, médiabotrány
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:43
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet