A zöld marketing jelentősége a fenntarthatóságban és a kozmetikai iparban

Tárnoki Kata Lilla (2024) A zöld marketing jelentősége a fenntarthatóságban és a kozmetikai iparban. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of A zöld marketing jelentősége a fenntarthatóságban és a kozmetikai iparban_Tárnoki Kata Lilla_C1RS41_ pdf.pdf] PDF
A zöld marketing jelentősége a fenntarthatóságban és a kozmetikai iparban_Tárnoki Kata Lilla_C1RS41_ pdf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (661kB)
[thumbnail of Tárnoki Kata Lilla.pdf] PDF
Tárnoki Kata Lilla.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (240kB)

Absztrakt (kivonat)

Záródolgozatomban a zöld marketing jelentőségét vizsgáltam a fenntarthatósági törekvések szemponjtából, valamint a kozmetikai ipar cikkeinek reklámozásában. Dolgozatomban szerepet kaptak a lehetséges előzmények, korábbi marketing gyakorlatok is, amik napjaink nehéz helyzetéhez vezettek, valamint célom volt megoldásokat is találni a bemutatott problémákra. A gazdasági szabályozások mellett rendívül meghatározó szerepük van a fogyasztóknak ebben a kérdéskörben, hiszen rajtuk áll a vizsgált piac vállalatainak népszerűsége. A fenntarthatóság iránt folyamatosan növekvő társadalmi igények komoly nyomást helyeznek a vállalatokra amennyiben ezt a népszerűséget meg szeretnék tartani, azonban ez számos céget nem a várt irányba indított el: a tényleges változtatás helyett inkább átverik vevőiket, a greenwashing jelenségének használatával. A greenwashing, a fenntarthatóság és a kozmetikumok kapcsolatának vizsgálatához primer kutatást végeztem, ami egy mélyinterjú volt a Neutrogena vállalat marketing menedzserével. A szekunder és primer kutatásom alapján úgy gondolom, hogy a kozmetikai termékeket gyártó és forgalmazó vállalatoknak nagyobb hangsúlyt kéne fektetniük a fenntartható működésre és annak reklámozására, valamint vásárlók megfelelő edukációjára.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 21. század, fenntarthatóság, kozmetikai cikkek, marketing, zöld marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:43
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet