Priáll Edina (2024) Vendéglátás marketing. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Priáll Edina záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (986kB) |
|
PDF
Priáll Edina Bírálat vizsgakörökkel by Hidasi.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (298kB) |
Absztrakt (kivonat)
A vendéglátás egy olyan szektor, amely a vendégek ellátásával és elégedettségével foglalkozik. Ahhoz, hogy egy vendéglátóegység sikeres legyen, fontos irányzott marketingtevékenységeket folytatni. A marketing célja, hogy vonzza az új vendégeket, megtartsa a meglévőket, és kiemelje a vállalkozást a versenytársak közül. Záródolgozatommal kapcsolatban a célom az volt, hogy a vendéglátásszervezői végzettségemet egyesítve részletesebben megismerjem a vendéglátás területén alkalmazott marketingstratégiákat és választ kapjak rájuk A kutatásom során kifejtettem, hogyan lehet hatékonyan alkalmazni a marketing eszközöket a vendéglátóiparban. Vizsgáltam a különböző marketingvonalakat, például az online marketinget, közösségi média használatát, valamint a hagyományos marketing eszközöket, mint a reklámok és promóciók hasznosságát. Emellett kitértem az online értékesítésre és azokra a digitális marketingeszközökre, amelyek segítségével a vendéglátóipari vállalkozások hatékonyan érhetik el a potenciális vendégeket. A marketinggel kapcsolatos interjúm során a feltett kérdéseimre kijelenthetem, hogy hasznos válaszokat kaptam a Portobello Welness&Yacht Hotel marketingesétől. Ennek részletes bemutatásával sikerült átfogó képet kialakítanom, hogy miként működik a marketing egy hotelen belül és milyen tendenciákat kell alkalmazni a vendégek vonzására és megtartására. Az online értékesítési platformok és az értékesítést támogató szoftverek lehetővé tették a vendégek számára a vendéglátóegységnek a vendégek online jelenlétének növelését. Továbbá készítettem egy anonim kérdőívet, amely segítséget nyújtott abban, hogy válaszokat kapjak, hogyan informálódnak leginkább a kitöltött személyek, mennyire vannak jelen a social media felületeken, illetve mennyire vannak rájuk hatással az egyéb online és marketing tevékenységek. Ezen eredmények alapján megállapítottam, hogy a marketing szoros összefüggésben van a vendéglátással és jelentős hatással van a területre. A kutatás során rámutattam az online jelenség komplexitására és azon tényezőkre, amelyek befolyásolják. Összeségében tehát, a vendéglátás marketing témájában záródolgozatom intenciójával kapcsolatban a vendéglátásszervezői végzettségemmel egyesítve részletesebben megismerhettem a vendéglátás területén alkalmazott marketingstratégiákat. Ennek eredményeképp az ismereteimet kiegészítve mélyebben megértettem a vendéglátóipart részletesen, különösen marketing szempontból.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | árstratégia, kutatási eredmények, marketing, reklámok, turisztika |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:43 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:43 |
Actions (login required)
Tétel nézet |