A Starbucks fenntarthatósága és innovatív vendéglátásmarketingje

Szőllősi Antónia (2024) A Starbucks fenntarthatósága és innovatív vendéglátásmarketingje. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat-A-Starbucks-fenntarthatósága-és-innovatív-vendéglátásmarketingje-szakdolgozat-1 (1).pdf] PDF
Szakdolgozat-A-Starbucks-fenntarthatósága-és-innovatív-vendéglátásmarketingje-szakdolgozat-1 (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak az archívum karbantartója nyithatja meg (titkosított dolgozat - engedéllyel) until 2029. Június 30..

Download (2MB)
[thumbnail of bizalmas kezeléshez doksi.pdf] PDF
bizalmas kezeléshez doksi.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szakdolgozat-külső-bíráló-által-történő-elbírálásához-1.pdf] PDF
Szakdolgozat-külső-bíráló-által-történő-elbírálásához-1.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (362kB)
[thumbnail of Szőllősi Antónia - GOC0XX - Szakdolgozat Bírálat - 2024.pdf] PDF
Szőllősi Antónia - GOC0XX - Szakdolgozat Bírálat - 2024.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (234kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom elkészítése során mind primer, mind szekunder kutatást alkalmaztam. A Starbucks jelenlegi helyzetének részletes elemzésére összpontosítottam, különös figyelmet fordítva a cég piaci pozíciójára. Mivel a Starbucks franchise rendszerben működik, ezért ebben a témában is alaposan feltérképeztem az információkat. A szekunder kutatás különösen hasznos volt a marketingmix elemzésébe, ahol a Starbucks kávézót a 7P alapján vizsgáltam, mivel ez alapvető fontosságú a dolgozatom szempontjából. Továbbá végeztem egy STEEP elemzést, figyelembe véve a vállalat társadalmi, technológia, gazdasági, természeti, politikai és jogi környezetét. Fontosnak tartottam, hogy a vállalat ismerje saját erősségeit és gyengeségeit, valamint felismerje a környezeti veszélyforrásokat és a fejlődési lehetőségeket, ezért SWOT elemzést készítettem, hogy segítsen ezeket ismertetni. Egy vállalat sikerét nagyban befolyásolja a marketingtevékenysége és a kommunikációs eszközök hatékonysága. Bár a Starbucks nem helyez túlzott hangsúlyt a reklámokra, úgy véli, hogy a vendégélmény maximalizálásával vonzhat új ügyfeleket a különleges kávézóiba. A kérdőív és mélyinterjúk alapján egyértelműen kijelenthető, hogy a Starbucks üzletek magas fogyasztói látogatottsággal bírnak, a kiváló minőségű termékek és szolgáltatások garantáltak, melyért a magasabb árképzés is fenntartható. A Starbucks egy szerelem, egy pozitív értelemben vett függőség, egy valódi kifogástalan minőségi életérzés egy valóban baráti közegben. A márkaimázs fenntartása a folyton változó igényeknek maximálisan eleget kíván tenni, a fenntartható fejlődés priorizált célkitűzés, melyért a cég sok látható intézkedést tesz. Összességében a válaszok alapján kijelenthető, hogy a jövő záloga a további magas és egyedülálló minőség biztosítása a fenntartható fejlődés jegyében az árak optimalizálásával, amely további versenyelőnyt tud teremteni. Preferált és elsőszámú javaslat a fenntartható fejlődés intézkedési körének nagyszabású bővítési igénye az eddigi intézkedések maximális fenntartása mellett, ezen belül a műanyaghasználat komplex visszaszorítása, az újrahasznosítás minden szegmensben, az ételmentés mint új vállalati küldetés megteremtése, kooperáció ételmentésre specializálódott szervezetekkel. Javaslatként fogalmazódik meg az állandóan változó fogyasztói igények folyamatos felmérése, a vásárlók fogyasztói visszajelzésekre ösztönzése, az ezeket támogató kommunikációs csatornák létrehozása. Javaslatként nevesíthető a vendéglátás marketing fejlesztése különösen az online térben, egyrészt a márkaimázs folyamatos fenntartása miatt, másrészt promóciós célzattal. Fenti intézkedésekkel meggyőződésem, hogy a Starbucks jelentős versenyelőnnyel újabb eredményes üzleti évet fog tudni prezentálni és sikere töretlen lesz mind a hazai, mind a nemzetközi piacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: 7P modell, fenntarthatóság, franchise, piacelemzés, Starbucks, stratégiai elemzés, SWOT-elemzés, vendéglátásmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:43
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:43

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet