Szabó Dária Zsófia (2024) A blokklánc technológia megjelenése a marketing területén. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
A blokklánc technológia megjelenése a marketing területén_SZDZS.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (802kB) |
|
PDF
Szabó D Zsófia.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (768kB) |
Absztrakt (kivonat)
A blokklánc technológia rohamosan növekvő népszerűsége és az ezzel járó kriptovaluták, mint például a Bitcoin, elterjedése már szinte mindenki számára ismerőssé vált. Dolgozatomban a blokklánc technológia mélyebb hatását vizsgálom a marketing világában, túllépve az általános ismereteken. Az új technológia, amely alapjaiban változtatja meg a digitális rendszerekbe vetett bizalmat az adatok biztonságos és átlátható kezelésével, előrevetíti az online identitás decentralizációját. Célom bemutatni, hogy miként lehet alkalmazni a blokklánc technológiát a marketing folyamatokban, feltárva néhány problémát, amelyekre megoldást kínálhat. A marketing területén felmerülő adatvédelmi kihívásokra is rávilágítok, és hangsúlyozom annak fontosságát, hogy a fogyasztóknak tudatosan kellene kezelniük személyes adataikat. A dolgozat fő kérdésköre, hogy a blokklánc technológia, ha képes a marketing folyamatokban részt venni és támogatni azt, akkor milyen módon? Illetve szükséges-e egyáltalán ez a technológia a marketing kihívásainak leküzdéséhez, a problémák megoldásához tud-e páratlan megoldást nyújtani?
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | 21. század, adatbázis(ok), adatvédelem, big data, blokklánc technológia, e-kereskedelem, GDPR (General Data Protection Regulation), marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:42 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:42 |
Actions (login required)
Tétel nézet |