Sulok Rashid (2024) A fenntartható divat szerepe a fogyasztók döntéshozatalában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Sulok Rashid, FPXD0K - Szakdolgozat .pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (3MB) |
|
PDF
Sulok Rashid - Külső Bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
|
PDF
Sulok Rashid, FPXD0K - Szakdolgozat---Biralat-Dr.SanZ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (427kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az ökodivat, mint a fenntartható divat egyik ága, napjainkban egyre nagyobb figyelmet kap a környezettudatos és társadalmilag felelős életmód iránt elkötelezett fogyasztók körében. Az ökodivat nem csupán egy divatos trend, hanem egy olyan filozófia, amely összehangolja az ökológiai, etikai és társadalmi szempontokat a divatiparral.Érdeklődésem az ökodivat iránt nem csupán a divat iránti érdeklődésemből fakad, hanem annak felismeréséből is, hogy a fenntarthatóság és a környezettudatosság kérdései rendkívül fontosak és aktuálisak napjainkban.Témaválasztásomat a következő tényezők befolyásolták. Egyrészt, a divatipar óriási ökológiai lábnyommal rendelkezik, melynek következtében a környezeti károk és a társadalmi igazságtalanságok kérdése egyre inkább kiemelté válik. A gyors divat, az olcsó tömegtermelés és a gyakori ruhacsere nemcsak a környezetre, hanem az emberekre is jelentős hatással van. Másrészt, a fenntarthatóságra való áttérés számos új lehetőséget nyit meg a divatipar számára, újra értelmezve a tervezéstől a gyártásig terjedő folyamatokat.Ezen túlmenően, témaválasztásomban az is inspirált, hogy megérthessem és bemutathassam azt az összetett kapcsolatot, amely a divat és a környezet között létezik. Az ökológiai lábnyomunk csökkentése és a fenntarthatóbb életmód felé való elmozdulás az egyén szintjén történik, társadalmi szinten pedig hozzájárulhatunk a bolygónk egészségének megőrzéséhez és a jövő generációinak jólétéhez.Szakdolgozatomban részletesen elemeztem az ökodivat fogalmát, megvizsgáltam annak előnyeit és kihívásait, valamint bemutattam fenntartható divat gyakorlati megvalósításának lehetőségeit.Az eredményekből látszik, hogy nem igazán bír még marketing erővel sajnos az ökodivat Magyarországon, sokkal inkább érdekli a fogyasztókat a ruha külleme, divatossága és ára, de edukációval ez könnyen változtatható, hiszen a kutatásomban az is látszik, hogy a fogyasztóknak meg van a hajlandóságuk a tudatossá váláshoz, csak nincs meg a tudásuk, meg nem igazán tudják, hogy honnan induljanak. A kutatási eredmények alapján, megfelelő informálás után szerencsére ez könnyen megváltozhat. Minél előbb el kell kezdeni a fogyasztók tanítását a témában, hiszen a fogyasztóknak megvan a hajlandóságuk a fenntarthatóbb élet felé.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Társadalomtudományi Módszertan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | divat, döntéshozatal, fenntartható fogyasztás, fogyasztói magatartás, környezetszennyezés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:42 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:42 |
Actions (login required)
Tétel nézet |