Erasmus diákok mint turisták

Hegedűs Réka (2024) Erasmus diákok mint turisták. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Hegedűs_Réka_Vppiuv_Diplomadolgozat.pdf] PDF
Hegedűs_Réka_Vppiuv_Diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Hegedus_Reka_Kulso_konzulens_Lukacs_Rita.pdf] PDF
Hegedus_Reka_Kulso_konzulens_Lukacs_Rita.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (103kB)
[thumbnail of Hegedűs Réka PVÁ.pdf] PDF
Hegedűs Réka PVÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (427kB)

Absztrakt (kivonat)

Ezen tanulmány egy átfogó szakirodalmi elemzéssel, valamint három különböző kutatási módszerrel végzett primer kutatás eredményeinek feltárásával kívánja bemutatni az Erasmus+ mobilitásban részt vevő hallgatók turistaként betöltött szerepét a vendégországban. Spanyolország nem csak az egyik legjelentősebb turisztikai desztináció a nyaralni vágyók között, hanem elsőszámú fogadó ország is az Erasmus+ programban résztvevők körében. Habár a diákok turisztikai viselkedésükkel jelentősen hozzájárulnak az ország gazdasági növekedéséhez, mégis kevés a szakirodalom, mely azt vizsgálná, hogy mobilitásuk során hogyan lépnek át a turisták szerepébe, mely hiány adja a kutatás aktualitását. A tanulmány a dél-spanyolországi Andalúziában Erasmus+ programmal résztvevő diákok motivációit, utazási szokásait, valamint az ország- és városmárkázásra gyakorolt potenciális hatásukat vizsgálja. Primer kutatásomat egy saját tapasztalatokon alapuló megfigyeléssel, egy 168 andalúz Erasmus diák által kitöltött kérdőív elemzésével, valamint négy darab mélyinterjú elemzésével végeztem, akik ezen hallgatói csoport számára szerveznek utakat. Az eredmények azt mutatják, hogy az Erasmus diákok a turisztikai jellegű utazásaikon túl, az általuk fogadott látogatókkal, valamint a közösségi médiában Spanyolországról, valamint Andalúziáról közzétett bejegyzéseiken keresztül is jelentősen hozzájárulnak a spanyol turizmus népszerűsítéséhez. A vendégországban megélt élményeiknek köszönhetően szószólókká, márkanagykövetekké válnak, akik barátaik, családtagjaik, valamint ismerőseik körében tett ajánlásaikkal bővíthetik a Spanyolországba utazó turisták számát.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketing, márkaépítés, országimázs, Spanyolország, turizmus
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:42
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet