Íz, hangulat, élmény: a Cafe Frei marketingtevékenységének hatása a fogyasztókra

Bercsényi Sára (2024) Íz, hangulat, élmény: a Cafe Frei marketingtevékenységének hatása a fogyasztókra. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Biralat_Bercsenyi_Sara.pdf] PDF
Biralat_Bercsenyi_Sara.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (219kB)

Absztrakt (kivonat)

A világ gyors ütemben fejlődik és változik, miközben a fogyasztói igények és elvárások is átalakulnak. A piac telített, és a versenyképes környezetben a kávézóknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk az ügyfélkapcsolatokra és az emberek figyelmének megragadására és megtartására. Azért választottam a záródolgozatom témájának a marketingtevékenységek vizsgálatát és a Cafe Freit, mivel a Cafe Frei által nyújtott fogyasztói élmény lenyűgözött. Emellett marketinggyakorlatomat a cég marketingosztályán szereztem, így betekintést kaptam a háttérfolyamatokba is. A marketingkommunikáció rendkívül fontos, és nagy befolyásoló erővel bír, és ezt a hatást kiválóan lehet bemutatni olyan példán keresztül, ahol a vállalatoknak számos versenytárssal kell megküzdeniük. A záródolgozat célja, hogy feltárja, hogyan hat a marketingkommunikáció az emberekre, és mennyire fontos egy jól kidolgozott marketing mix a marketing célok eléréséhez. Kvantitatív kutatást végeztem kérdőív segítségével, amely különböző kávézói igényekre vonatkozó kérdéseket tartalmazott. Összefüggéseket találtam a Cafe Frei népszerűsége és a kávézói fogyasztói igények között, majd az eredményeket összevettem a cég marketing mixével, és egyértelművé vált, hogy a Cafe Frei egy jól kidolgozott marketing mixet alkalmaz. A kutatásommal nemcsak a Cafe Frei sikereit kutattam, hanem általános következtetéseket is le tudtam vonni a kávézók marketingkommunikációjával kapcsolatban. Az általam felállított hipotézisek, melyek az ár-érték arányra, a széles és különleges kávéválasztékra és a kellemes környezetre utalt, valamint, hogy ezeket az idényeket kielégíti a Cafe Frei mind beigazolódott. A szakirodalmi áttekintésem során a marketing mixre, a marketingkommunikációra és a kommunikációs mixre összpontosítok, valamint az Above the Line (ATL), Below the Line (BTL) és Through the Line (TTL) eszközök jelentőségét vizsgálom. Ezek a tényezők lehetővé teszik a kávézók számára, hogy hatékonyan kommunikálják üzeneteiket és pozícionálják magukat a piacon.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 7P modell, kávézók, kommunikációs eszközök, marketing, marketingkommunikáció, marketingstratégiák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:42
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet