Bercsényi Sára (2024) Íz, hangulat, élmény: a Cafe Frei marketingtevékenységének hatása a fogyasztókra. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Záródolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Biralat_Bercsenyi_Sara.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (219kB) |
Absztrakt (kivonat)
A világ gyors ütemben fejlődik és változik, miközben a fogyasztói igények és elvárások is átalakulnak. A piac telített, és a versenyképes környezetben a kávézóknak kiemelt figyelmet kell fordítaniuk az ügyfélkapcsolatokra és az emberek figyelmének megragadására és megtartására. Azért választottam a záródolgozatom témájának a marketingtevékenységek vizsgálatát és a Cafe Freit, mivel a Cafe Frei által nyújtott fogyasztói élmény lenyűgözött. Emellett marketinggyakorlatomat a cég marketingosztályán szereztem, így betekintést kaptam a háttérfolyamatokba is. A marketingkommunikáció rendkívül fontos, és nagy befolyásoló erővel bír, és ezt a hatást kiválóan lehet bemutatni olyan példán keresztül, ahol a vállalatoknak számos versenytárssal kell megküzdeniük. A záródolgozat célja, hogy feltárja, hogyan hat a marketingkommunikáció az emberekre, és mennyire fontos egy jól kidolgozott marketing mix a marketing célok eléréséhez. Kvantitatív kutatást végeztem kérdőív segítségével, amely különböző kávézói igényekre vonatkozó kérdéseket tartalmazott. Összefüggéseket találtam a Cafe Frei népszerűsége és a kávézói fogyasztói igények között, majd az eredményeket összevettem a cég marketing mixével, és egyértelművé vált, hogy a Cafe Frei egy jól kidolgozott marketing mixet alkalmaz. A kutatásommal nemcsak a Cafe Frei sikereit kutattam, hanem általános következtetéseket is le tudtam vonni a kávézók marketingkommunikációjával kapcsolatban. Az általam felállított hipotézisek, melyek az ár-érték arányra, a széles és különleges kávéválasztékra és a kellemes környezetre utalt, valamint, hogy ezeket az idényeket kielégíti a Cafe Frei mind beigazolódott. A szakirodalmi áttekintésem során a marketing mixre, a marketingkommunikációra és a kommunikációs mixre összpontosítok, valamint az Above the Line (ATL), Below the Line (BTL) és Through the Line (TTL) eszközök jelentőségét vizsgálom. Ezek a tényezők lehetővé teszik a kávézók számára, hogy hatékonyan kommunikálják üzeneteiket és pozícionálják magukat a piacon.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | 7P modell, kávézók, kommunikációs eszközök, marketing, marketingkommunikáció, marketingstratégiák |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:42 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:42 |
Actions (login required)
Tétel nézet |