Rékasi Noémi (2024) A közösségi média oldalak és az influenszer marketing hatása a Z, Y és X generáció vonatkozásában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szaldolgozat Rékasi Noémi (RSRFWF).pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (743kB) |
|
PDF
Rékasi Noémi_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (222kB) |
|
PDF
Rekasi_Noemi_szakdolgozat_kulso_biralat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (50kB) |
Absztrakt (kivonat)
A témaválasztásom a közösségi média oldalak és az influenszer marketing hatásának vizsgálata a Z, Y és X generációk tekintetében. Ez egy kiemelkedően fontos és aktuális téma napjainkban. A Z, Y és X generációk tagjai között jelentős különbségek vannak az online és offline tartalmak fogyasztása és az influenszer marketingre adott reakciók, vélemények tekintetében. A hagyományos médiaeszközök használata is átalakult az évek során, ami szintén egy kontrasztot mutathat korcsoportokat vizsgálva. Szakdolgozatomban először szekunder kutatásom adatait mutatom be. Először a vásárlói döntések befolyásoló tényezőit ismertetem, hiszen rengeteg ok, körülmény áll egy vásárlás mögött. Majd rátérek az ATL és BTL marketing eszközei közti különbségekre. Feltárom, hogy a különböző médiumokat milyen mértékben használják, milyen hatással van a fiatalabb és idősebb generáció körében. Mindezek után rátérek, hogy az internet hogyan hat a mindennapi életünkre, hogyan változtatta meg azt, és a számos előnyei mellett, milyen hátrányaira kell odafigyelnünk. Az internet megjelenésével a közösségi média oldalak is teret kaptak, és számos felhasználójuk van. Generációk közti különbségeket vizsgálok arra vonatkozóan, hogy hogyan állnak ezekhez a platformokhoz és melyeket részesítik előnyben. Különös figyelmet fordítok a TikTok-ra, ami az utóbbi években feltörekvőben van, és az aktív felhasználók száma folyamatosan növekszik. Az influenszer marketing, a szakdolgozatom egy másik lényeges témája. Elsősorban az influenszer és influenszer szó fogalmát szeretném vázolni. Röviden az influenszer marketing egyfajta reklám. Az influenszerek különböző módszerekkel, például a social media oldalakon reklámoznak termékeket. Azaz az emberek vásárlói döntéseire vannak hatással. De vajon a Z, Y és X generációra ugyanolyan mértékben hatnak? Erre is keresem a választ mind a szekunder, mind a primer kutatásom során. Természetesen, mint mindennek, az influenszer marketingnek is vannak előnyei, hátrányai, amikre ki is térek. Összességében azért választottam ezt a témát, mert szerintem ez egy izgalmas és releváns téma. A különböző generációk más-más módon viselkednek az online és offline térben is, ezáltal másképp hatnak rájuk az egyes reklámok. Az internet és a közösségi média világába a fiatalabbak beleszülettek, az idősebbek megtanulták. Ez is eredményezhet különböző nézeteket, használati szokásokat. Primer kutatást is végzek, ami segít alátámasztani vagy éppen megcáfolni a szakirodalomban leírt információkat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | befolyásolás, generációs fejlődés, internet, marketingkommunikáció, vásárlói magatartás |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:41 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:42 |
Actions (login required)
Tétel nézet |