A közösségi média oldalak és az influenszer marketing hatása a Z, Y és X generáció vonatkozásában

Rékasi Noémi (2024) A közösségi média oldalak és az influenszer marketing hatása a Z, Y és X generáció vonatkozásában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szaldolgozat Rékasi Noémi (RSRFWF).pdf] PDF
Szaldolgozat Rékasi Noémi (RSRFWF).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (743kB)
[thumbnail of Rékasi Noémi_bírálat.pdf] PDF
Rékasi Noémi_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (222kB)
[thumbnail of Rekasi_Noemi_szakdolgozat_kulso_biralat.pdf] PDF
Rekasi_Noemi_szakdolgozat_kulso_biralat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (50kB)

Absztrakt (kivonat)

A témaválasztásom a közösségi média oldalak és az influenszer marketing hatásának vizsgálata a Z, Y és X generációk tekintetében. Ez egy kiemelkedően fontos és aktuális téma napjainkban. A Z, Y és X generációk tagjai között jelentős különbségek vannak az online és offline tartalmak fogyasztása és az influenszer marketingre adott reakciók, vélemények tekintetében. A hagyományos médiaeszközök használata is átalakult az évek során, ami szintén egy kontrasztot mutathat korcsoportokat vizsgálva. Szakdolgozatomban először szekunder kutatásom adatait mutatom be. Először a vásárlói döntések befolyásoló tényezőit ismertetem, hiszen rengeteg ok, körülmény áll egy vásárlás mögött. Majd rátérek az ATL és BTL marketing eszközei közti különbségekre. Feltárom, hogy a különböző médiumokat milyen mértékben használják, milyen hatással van a fiatalabb és idősebb generáció körében. Mindezek után rátérek, hogy az internet hogyan hat a mindennapi életünkre, hogyan változtatta meg azt, és a számos előnyei mellett, milyen hátrányaira kell odafigyelnünk. Az internet megjelenésével a közösségi média oldalak is teret kaptak, és számos felhasználójuk van. Generációk közti különbségeket vizsgálok arra vonatkozóan, hogy hogyan állnak ezekhez a platformokhoz és melyeket részesítik előnyben. Különös figyelmet fordítok a TikTok-ra, ami az utóbbi években feltörekvőben van, és az aktív felhasználók száma folyamatosan növekszik. Az influenszer marketing, a szakdolgozatom egy másik lényeges témája. Elsősorban az influenszer és influenszer szó fogalmát szeretném vázolni. Röviden az influenszer marketing egyfajta reklám. Az influenszerek különböző módszerekkel, például a social media oldalakon reklámoznak termékeket. Azaz az emberek vásárlói döntéseire vannak hatással. De vajon a Z, Y és X generációra ugyanolyan mértékben hatnak? Erre is keresem a választ mind a szekunder, mind a primer kutatásom során. Természetesen, mint mindennek, az influenszer marketingnek is vannak előnyei, hátrányai, amikre ki is térek. Összességében azért választottam ezt a témát, mert szerintem ez egy izgalmas és releváns téma. A különböző generációk más-más módon viselkednek az online és offline térben is, ezáltal másképp hatnak rájuk az egyes reklámok. Az internet és a közösségi média világába a fiatalabbak beleszülettek, az idősebbek megtanulták. Ez is eredményezhet különböző nézeteket, használati szokásokat. Primer kutatást is végzek, ami segít alátámasztani vagy éppen megcáfolni a szakirodalomban leírt információkat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: befolyásolás, generációs fejlődés, internet, marketingkommunikáció, vásárlói magatartás
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:41
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:42

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet