Kisvállalati digitális marketing a pozicionálás aspektusában

Gyurján-Maczali Jenifer (2024) Kisvállalati digitális marketing a pozicionálás aspektusában. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Gyurján-Maczali Jenifer BGE-KKK Marketing MSC Kisvállalati digitális marketing a pozicionálás aspektusában.pdf] PDF
Gyurján-Maczali Jenifer BGE-KKK Marketing MSC Kisvállalati digitális marketing a pozicionálás aspektusában.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (4MB)
[thumbnail of Gyurján-Maczali Jenifer.pdf] PDF
Gyurján-Maczali Jenifer.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (66kB)
[thumbnail of Gyurján-Maczali Jenifer PVÁ.pdf] PDF
Gyurján-Maczali Jenifer PVÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (423kB)

Absztrakt (kivonat)

AbsztraktA napjainkban egyre csak növekvő médiazaj következtében egyre nehezebb sikereket elérni és ez fokozottan érinti a Magyarországon működő KKV szektorba tartozó vállalkozásokat is, hisz a vállalkozói közeg jelentős részét ők alkotják. Az egyetlen lehetőségük, hogy nehezen összehasonlíthatóvá és határozottan megkülönböztethetővé váljanak a fogyasztók szemében. Ehhez a tudatos marketing és egy egyedi piaci pozíció lehet a megoldás, természetesen a leghatékonyabb módon, a költségek optimalizálása mellett. Persze a legszerencsésebb, ha elsők vagyunk valamiben, azonban ez nem mindenkinek adatik meg.Ez nem kis feladat a KKV szektorban, hiszen már a marketing fogalmának meghatározása is problémát jelentett interjúalanyaim számára. A mélyinterjúk során szimplán a posztok közzétételével és hirdetések ütemezésével azonosították főként.Habár legtöbben felismerték a digitális tér előnyét és alkalmazzák is több-kevesebb sikerrel, határozottan kimondhatjuk, hogy nem rendelkeznek megfelelő szakmai háttérrel annak tudatos alkalmazására és inkább mondhatjuk, hogy jelen vannak ezeken a felületeken, mint azt, hogy alkalmazzák őket. Jelenlegi eredményük nem egy részletesen kialakított stratégia következménye, hanem inkább a fizetett médiának, a lassú, de annál hatékonyabb szájreklámnak és a szerencsének. Mivel maga a marketingtevékenységet sem tudják definiálni, így úgy gondolják bárki könnyedén ellátja ezt a feladatot, akár maguk is. Egy-egy videóból eltulajdonított információ foszlány pedig kevés ahhoz, hogy dimenzióban gondolkodjanak és egy részletesen kialakított kommunikációs tervet hozzanak létre online jelenlétükre. Ennek hiányában azonban fokozottan ki vannak téve a kiélezett piaci versenynek.Tanulmányomban 13 magyarországi kisvállalkozó digitális jelenlétét mértem fel, mely a szekunder kutatásaimnak csak további megerősítéssel szolgált. Habár a gondolat csírája már megjelent a szükségességére, egy bárki által ellátható eszközként tekintenek a marketingre. A digitális platformokot sokan még mindig kötelező rosszként jellemezték, de volt olyan is, aki bevételét abszolút nekik tulajdonította. A pozicionálás aspektusából vizsgálva már létezése is megkérdőjelezhető, hisz legtöbb esetben semmiféle egyedi pozíciót nem tudtam megállapítani és versenytársuktól való különbözőségüket is inkább negatív szempontnak vélték, melynél megmutatkozik a másolás effektusa is. Vizsgált alanyaim körében mindössze négy esetben beszélhetünk róla, bár csak ketten rendelkeznek digitális jelenléttel, akiknek kommunikációjában is megmutatkozott, azonban tudatos alkalmazására mindössze egy személynél következtethetünk, aki egyébként jelenleg is marketing mesterképzéses hallgató.AbstractDue to the increasing media noise today, it is becoming more difficult to achieve success, especially the small and medium-sized enterprises in Hungary, as they represent a significant portion of the entrepeneurial environment. Their only chance is to become difficult to compare and distinctly distinguishable in the eyes of consumers. To achieve this, conscious marketing and a unique market position could be the solution, of course in the most efficient way with optimized costs. The most fortunate if we are the first in something, but not everyone has this opportunity.This is not a small task in the SME sector, as even defining the concept of marketing posed a problem for my interview subjects. Through the personal interviews, they mainly identified it simply by posting and scheduling advertisements.Although most have recognized the advantage of the digital space and apply it to varying degrees of success, we can definitively say that they do not have the right professional background for its conscious application, rather we can say they are present on these platforms rather than use them. Their current results are not a consequence of a well-thought-out strategy, but rather the results of paid media, slow but effective word-of-mouth advertising and luck. Since they cannot even define the marketing activity, they think anyone can easily perform this task, icluding themselves. Fragments of information gleaned from a video are not enough for them to think in dimensions and create a detailed communication plan for their online presence. In the absence of this, they are more exposed to intense market competition.In my study I assessed the digital presence of 13 Hungarian small business owners, which only further confirmed my secondary research. Although the seed of the idea has already appeared regarding its necessity, many still view marketing as a task that anyone can fulfill. Many still characterized digital platforms as a necessary evil, but there were also ones who attributed their revenue entirely to them. From a positioning perspective, the existence of some is already questionable, as in most cases I could not determine any unique position, and they even considered their differences from their competitors more as a negative aspect, that showing the effect of copying as well. Among the subjects I examined, we can only talk about it in four cases and only two have a digital presence, one of them can be inferred to consciously apply it, who is currently a marketing master’s student.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális felületek, digitális média, kisvállalatok, közösségi média, weboldal
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:41
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet