Sneakerkultúra átlépve

Fazekas Bence (2024) Sneakerkultúra átlépve. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of FazekasBenceH7YQIE_Diplomadolgozat.pdf] PDF
FazekasBenceH7YQIE_Diplomadolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of biralati-szempontok-belso-biralo-mesterkepzes_Fazekas_Bence_Kovács_A.pdf] PDF
biralati-szempontok-belso-biralo-mesterkepzes_Fazekas_Bence_Kovács_A.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (84kB)

Absztrakt (kivonat)

Sneakerek, azaz sportcipők. Funkcionális tárgyak, melyek a hétköznapi viselet részévé váltak. Jogosan merülhet fel a kérdés, kicsit túlzottan is?Sneakerek, azaz sportcipők. Presztízstárgyak a Z generációs fogyasztók szemében. Kultusztárgyak a sneakerheadek (azaz a legnagyobb rajongók) szemében.Két eltérő megközelítés, melyek összefonódása szorosabb, mint elsőre tűnhet.Pár évvel korábban a sneakerrajongók egy relatíve szűk szubkultúrát alkottak, ami mostanra kinőtte magát, a hétköznapi divat alapdarabjává váltak a sneakerek.Dolgozatom során ezen folyamat mozgatórugóit vizsgálom, és keresek igazolást felvetésemre, miszerint a szubkultúrából mainstream, tömegkultúra lett.Sportcipők lévén hogyan változtak a sporthoz kapcsolódó reklámozási szokásai a vezető márkáknak, miként idomultak a fogyasztói igényekhez a sneakerek piacán. Vajon még mindig zenészekkel a legcélravezetőbb a kollaboráció? Hogyan teljesít az iparág?A kérdések és a felvetés tisztázása érdekében sorra vettem a sneakervilág legjelentősebb eseményeit, illetve olyan sneakerheadekkel készítettem mélyinterjúkat, akik már jelentős ideje szerelmesei a sportcipőknek. Így lehetőségem nyílt megismerni a sneakerkultúra jelenlegi helyzetéről alkotott véleményüket, megérteni motivációikat, hogyan válhat egy hétköznapinak tűnő tárgy kulturális értékké a szemükben és fogyasztásuk központi elemévé.Véleményük, meglátásaik igazolták felvetésemet, ahogy a globális trendek is ezen irányba mutatnak, a sneakerek meghódították a hétköznapokat, és egyre kevésbé hivatkozhatunk rá szubkultúraként. Megfigyelés útján végzett kutatásom pedig mindezt alátámasztotta, a fiatalabb generációk esetében hatványozottan.A sneakerkultúra többé nem szubkultúra, már nem csak a sneakerheadeké. Az aktuális divatipari mikrotrendek, a Z generáció új fogyasztási szokásai és a viszonteladók átvették felette az uralmat, és kitolták a mainstreambe.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: divat, fogyasztói magatartás, sneaker, sportcipő, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:41
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet