Körmöczy Rebeka (2024) A fogyasztás pszichológiája az új és second hand termékek kapcsolatában. Külkereskedelmi Kar.
PDF
A fogyasztás pszichológiája az új és second hand termékek esetében.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
szakdolgozat-biralat-Kormoczy-Rebeka.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (186kB) |
|
PDF
Bírálat Körmöczy Rebeka 2024.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (424kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozatom témája feltérképezi a vásárlók új és second hand termékek fogyasztásának pszichológiai szempontjait, amit mind az offline, mind pedig az online térben tanulmányoztam az általánosságban alkalmazható viselkedési minták szempontjából.Napjainkban sarkalatos téma a fenntarthatóság az élet számos területén. Így van ez a fogyasztással is, hiszen jelen társadalmunk emberére köztudottan a túlfogyasztás jellemző, aminek megértésére és befolyásolására tanulmányoznunk kell a viselkedési mintákat. A szakirodalom feldolgozásával és összefoglalásával szerettem volna átfogóan bemutatni ezt a területet, hogy magyar nyelven is elérhető legyen a szakemberek és vállalatok számára. Magyar, német és angol nyelvű források felhasználásával kívántam ezt a témát minél teljesebben és széleskörűen kifejteni. Másodlagos kutatási eredményekkel bemutatom az eddig kutatott területeket, mind gazdasági, mind pszichológiai szempontból. Az elmúlt években egyre gyakrabban hallott kifejezés a fenntarthatóság, a karbonlábnyom csökkentése, a bolygó védelme és különböző hírek, melyek szerint unokáinkra már csak egy kevéssé élhető Földet hagyunk örökségül. A téma köré már iparágak épültek, valamint a már meglévő egyes márkák is igyekeznek ennek megfelelően gyártani termékeiket. A divat és az öltözködés az egyik olyan dolog, ami mindnyájunkat érint. Minden reggel döntés elé kerülünk, hogy mit viseljünk aznap és minden alkalommal, mikor valami újat vásárolunk, döntenünk kell, hogy milyen szempontok szerint vesszük meg az adott terméket. Tekintettel az iparág elterjedtségére nagyon érdekel, hogy a magyarországi fogyasztóknak mi a hozzáállása a fenntartható divathoz? Egyáltalán tisztában vannak a téma jelentőségével? Milyen lehetőségeket ismernek? Amennyiben tudatában vannak a téma súlyával és opciókat is ismernek, vajon alkalmazzák ezt a tudást a vásárlási döntéseiknél?
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | divat, fenntarthatóság, gazdaságpszichológia, környezetvédelem, marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:41 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:41 |
Actions (login required)
Tétel nézet |