Rozgonyi Csenge (2024) A kampánytervezés módszertana marketingkommunikációs szempontból vizsgálva. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Rozgonyi-Csenge-Szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Rozgonyi Csenge Bírálat FL-.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (1MB) |
|
PDF
Rozgonyi Csenge Szakdolgozat bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (29kB) |
Absztrakt (kivonat)
Kutatásom során két kutatási kérdésre kerestem a válaszokat. Az első kérdés arra irányult, hogyan lehet hatékonyan kihasználni a storytelling erejét és az érzelmekre való hatást egy utazási kampányban. Erre az Airbnb „Live There” kampánya adta meg a válaszokat. A kampány arra összpontosított, hogy az utazókat arra ösztönözze, hogy ne csak egyszerűen látogassanak el egy helyre, hanem valóban ott éljenek. Az Airbnb olyan élményeket kínált, amelyek lehetővé tették az emberek számára, hogy egy helyi lakos szerepét öltsék magukra, és felfedezzék a helyi kultúrát és életmódot. A kampány célja az volt, hogy a vendégek ne csak turistaként tekintsenek az úti célokra, hanem részesei legyenek az ottani közösségnek. Ezt követően arra a kérdésre kerestem a válaszokat, hogy hogyan lehet hatékonyan bevonni a fogyasztókat és a szolgáltatókat egyszerre egy marketing kampányban? Erre tökéletes példa volt a Booking.com „Booking Hero” kampánya, ami arra helyezte a hangsúlyt, hogy felismerje és elismerje azokat az embereket, akik segítik a vendégeket az utazás során. A „Booking Hero” kampányban egyrészről a figyelem középpontjába kerültek az utazók, akik saját történeteiket osztották meg. Másrészről pedig a szolgálatók, azaz azok a nagyszerű emberek, akik szakértelmükkel, emberségükkel, teljesítményükkel hozzájárultak ahhoz, hogy az utazások simán és kellemesen teljenek. A kampány célja az volt, hogy kiemelje azokat a hétköznapi hősöket, akik segítenek az utazóknak felejthetetlen élményeket szerezni. A nyereményből pedig mind a „hős”, mind pedig a vendég részesült, így mindkét félnek érdeke fűződött a versenyben való részvételhez. Összességében a két kampány alapján megállapítható, hogy az érzelmi kapcsolatépítés, a storytelling, valamint a fogyasztók és szolgáltatók együttműködésének ösztönzése kulcsfontosságú tényezők lehetnek a sikeres utazási kampányokban. A cégeknek érdemes lehet ezeket a stratégiákat és megközelítéseket figyelembe venniük saját marketingterveik kidolgozása során, hogy hatékonyan kommunikálhassák az üzenetüket és elérhessék a céljaikat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Kommunikáció Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | kampányok, kommunikáció, kommunikációs stratégia, kommunikációs terv, reklámtervezés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:41 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:41 |
Actions (login required)
Tétel nézet |