Terézváros – Az eredményes városmárkázás alapjai egy fővárosi kerület alapján

Gergely Kristóf (2024) Terézváros – Az eredményes városmárkázás alapjai egy fővárosi kerület alapján. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Projektmunka Terézváros - Gergely Kristóf.pdf] PDF
Projektmunka Terézváros - Gergely Kristóf.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (971kB)
[thumbnail of biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes KM foszk Gergely Kristóf.pdf] PDF
biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes KM foszk Gergely Kristóf.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (290kB)

Absztrakt (kivonat)

Budapest VI. kerülete, amelynek hagyományos elnevezése Terézváros. Budapest belvárosához tartozik, közlekedési csomópont. Számtalan tömegközlekedési eszközzel megközelíthető, mint például villamos, trolibusz, millenniumi földalatti, metró és busz. Mint kerületi lakos, azért választottam, hogy megvizsgáljam Terézvárost városmarketing szempontból, mert a sajtó megjelenések alapján, szemmel látható, hogy a kerület ,,vezetői” szeretnék valahogy brandelni, még vonzóbbá tenni a befektetők, turisták és az ott élők számára. Terézvárosban található az ország első sugárútja, az Andrássy út, amely a környező épületekkel együtt az UNESCO világörökségi listájának része. A kerületben található számos országosan rendkívül fontos kulturális- és oktatási intézmény, valamint több mint harminc nagykövetség. A Deák Ferenc tértől egészen a Hősök teréig az Andrássy út, valamint a Teréz körút a belföldi és külföldi turisták kedvelt úticélpontja. Az Anker-köz, Király utca, Liszt Ferenc tér és a Jókai tér, valamint a Deák Ferenc tér pezsgése a fiatal, bulizni vágyók egyik legfontosabb célpontja. A projektmunkám során a (város)marketing különböző eszközeivel fogom körül járni Terézváros tulajdonságait, valamint a benne rejlő brand lehetőségeit. A SWOT, a STEEP és a marketing mix városokra specializálódott verziója (6P) olyan módszertanok, amelyekkel meglehet határozni Terézváros erősségeit, gyengeségeit, a veszélyeit, valamint javaslatokat tudok tenni, hogy milyen további lehetőségeket lehetne kiaknázni helyben. Terézvárosban rövid és hosszú távon is nagyon komoly fejlődési potenciál van. Budapest egyik legprosperálóbb kerülete, amely az egyik leggyorsabb tömegközlekedéssel rendelkezik, a négyzetméter árak tekintetében országosan a legmagasabbak között található és az egyik legértékesebb ingatlanállománnyal rendelkezik, valamint az egészéves turizmus is kiemelkedő, mind az itt eltöltött vendégéjszakák, mind az ide látogató turisták számát tekintve.A kutatásom célja, hogy feltárjam a Terézvárosban rejlő rejtett erőforrásokat, a városmarketing szükségleteit és igazoljam az önkormányzat számára, hogy a városimázs építés pozitív eredményeket hozhat, mind a kerület gazdálkodása, mind a kerület brandelésének szempontjából.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Társadalomtudományi Módszertan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: önkormányzat, STEEP-elemzés, SWOT-elemzés, Terézváros, Városmarketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:41
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet