De nouvelles méthodes de planification des ressources humaines pour répondre aux défis modernes de la main d’œuvre. A partir du cas d’Auchan en Hongrie.

Németh Pál (2024) De nouvelles méthodes de planification des ressources humaines pour répondre aux défis modernes de la main d’œuvre. A partir du cas d’Auchan en Hongrie. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Németh Pál - Szakdolgozat.pdf] PDF
Németh Pál - Szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of OB - GPF1IK - Németh Pál - biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf] PDF
OB - GPF1IK - Németh Pál - biralati-szempontok-belso-biralo-alapkepzes.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (124kB)
[thumbnail of Értékelés Németh Pál.pdf] PDF
Értékelés Németh Pál.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (397kB)

Absztrakt (kivonat)

Ces dernières années, l'inflation a été élevée, il est donc évident que les coûts des ménages ont augmenté et que les prestations salariales ont augmenté. Cependant, l’augmentation des prix a également eu un impact important sur les entreprises : en effet, en raison des nouvelles taxes, de nombreuses entreprises internationales du secteur de la vente au détail n’ont pas pu réaliser de bénéfices en 2022. Malgré cela, ils ont quand même réussi à répondre aux besoins des travailleurs en augmentant leurs salaires. Comment est-ce possible ? Chez Auchan Magyarország Kft., la planification des ressources humaines a atteint un nouveau niveau grâce à l'utilisation d'un nouveau logiciel qui prépare automatiquement les horaires des employés en tenant compte des besoins en ressources humaines. Cette nouvelle méthode a été introduite par l'entreprise il y a environ six mois, j'ai donc trouvé intéressant d'examiner quels sont ses effets sur la satisfaction salariale, ainsi que comment cette méthode aide l'entreprise à optimiser sa structure, comment elle répartit les ressources humaines subalternes dans une plage de travail ou même dans une semaine donnée. Lors de mes recherches, j'ai pu prouver que le nouvel outil permet d'optimiser la structure des magasins. Cela permet également de concentrer la main-d'œuvre au sein d'une plage de travail sur les mois les plus importants en point de vue de la saisonnalité du commerce de détail. Aussi, à l’aide de mon questionnaire et des interviews, j’ai pu analyser les différents aspects de la satisfaction des salariés après la mise en place de l’outil. Lors de mes recherches, j'ai pu montrer comment les salariés gèrent le changement et quels sont les points que l'entreprise devrait renforcer et optimiser afin d'augmenter la satisfaction des salariés. Tout cela prouve que ces nouvelles technologies aident à répondre aux défis actuels du marché du travail.Az elmúlt években az infláció magas volt, így természetes, hogy a háztartások költsége emelkedett és a dolgozók fizetési igényeik növekedtek. Az áremelkedés viszont nagy hatással volt a vállalatokra is, sőt az új adók miatt az általam vizsgált kiskereskedelmi szektorban számos nemzetközi vállalat nem tudott nyereséget termelni 2022-ben. Ennek ellenére mégis tudtak válaszolni a dolgozók igényeire és emelték a fizetésüket. Hogyan lehetséges még is mindez? Az Auchan Magyarország Kft-nél az erőforrás tervezés új szintre emelkedett egy új program használatával, ami az erőforrás szükségleteket figyelembe véve automatikus beosztásokat készít a dolgozók számára. Ezt az újszerű módszert nagyjából fél éve vezette be a vállalat, így érdekesnek találtam megvizsgálni, hogy milyen hatásai vannak a dolgozói elégedettségére, illetve, hogy hogyan segít ez a módszer a vállalatnak optimalizálni a struktúráját, hogyan osztja el a rendelkezésre álló humán erőforrást egy munkaidőkereten vagy akár egy adott héten belül. A kutatásom során bizonyítani tudtam, hogy az új eszköz segít optimalizálni az áruházak struktúráját. Segít továbbá egy munkaidőkereten belül a munkaerőt azokra a hónapokra koncentrálni, amelyek a legfontosabbak a kiskereskedelmi szezonalítás szempontjából. Valamint a kérdőívem és mélyinterjúk segítségével elemezni tudtam a dolgozói elégedettség különböző aspektusait az eszköz bevezetése után. A kutatásom során sikerült bemutatnom, hogy a dolgozók, hogyan élik meg változást és melyek azok a pontok, amelyeket erősíteni és optimalizálni érdemes a vállalatnak a dolgozói elégedettség növekedése érdekében. Mind ez bizonyította, hogy ezek az újszerű technológiák segítenek átvészelni az aktuális munkaerő piaci kihívásokat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Nemzetközi gazdálkodás

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: Auchan, emberi erőforrás menedzsment, kiskereskedelem, munkaidő, munkavállalói elégedettség
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:41
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:41

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet