Major Zita (2024) Egy pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó kisvállalkozás digitális marketingstratégiájának kialakítása. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szakdolgozat_Major Zita_CWLXMT.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (922kB) |
|
PDF
Major_Zita_CWLXMT_szakdolgozat_véleményezés.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (138kB) |
|
PDF
KI Major Zita bírálat 202324 tavasz.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (472kB) |
Absztrakt (kivonat)
Napjainkban a digitalizáció térnyerése kulcsfontosságú szerepet tölt be a saját, illetve vállalkozásaink életében egyaránt. Egy induló kisvállalkozás számára kulcsfontosságú a megfelelő marketingstratégia megalkotása, éppen ezért a szakdolgozatomban a Finvolved, mint tervezett pénzügyi szolgáltatásokat nyújtó kisvállalkozás, digitális marketingstratégiáját terveztem meg az általam elvégzett szekunder és primer kutatások alapján. A szekunder kutatás keretében megvizsgáltam a vállalkozás makro- és mikrokörnyezetét. A külső környezet vizsgálatát a STEEP elemzéssel végeztem el, amely során megállapítottam, hogy bár a hazai technológiai környezet kedvező lehetőségeket kínál, a gazdasági kihívások potenciális korlátokat jelenthetnek a vállalat számára. A Finvolved szempontjából fontos, hogy rugalmasan reagáljon ezekre a változásokra, és stratégiáit az aktuális környezeti tényezőkhöz igazítsa annak érdekében, hogy versenyképes tudjon majd maradni a piacon. Az iparági versenyhelyzet Porter-féle 5 erő modellel történő elemzése alapján elmondható, hogy a telített iparág, alacsony jövedelmezőség és intenzív verseny nem kedvez a piac új belépőinek, így a Finvolved-nak sem. Ennek ellenére hatékony marketingstratégiával és az egyedi USP-k hangsúlyozása révén fel lehet venni a versenyt a konkurenciával, és szert lehet tenni egy kisebb piaci részesedésre és hűséges ügyfélbázisra. A belső környezet elemzését a SWOT analízissel végeztem el, amely révén javaslatokat fogalmaztam meg a stratégiaalkotáshoz. A javaslataim közé tartoznak a digitális jelenlét fejlesztése és erősítése, a márkaismertség növelésére irányuló intézkedések, valamint a szakmai együttműködések kialakítására szolgáló stratégiai lépések. A szekunder kutatásra vonatkozóan meghatároztam egy kutatási kérdéskört, mely tekintetében a Finvolved esetében a legfontosabb stratégiai súlypontokként a weboldal megfelelő kialakítását, a keresőoptimalizálást (SEO) és a fizetett kattintás alapú hirdetéseket (PPC) határoztam meg. Az említett digitális marketingstratégiai súlypontokra való koncentrálás segíthet a Finvolved-nak abban, hogy hatékonyan növelje online jelenlétét és elérje potenciális ügyfeleit. A szekunder kutatást követően ismertettem a Finvolved marketingstratégiáját a marketing-mixen keresztül, kiemelve a szolgáltatásokra jellemző 7 alapvető elem összehangolt alkalmazásának fontosságát. A primerkutatás tekintetében használhatósági kutatást végeztem a Finvolved célcsoportjába tartozó interjúalanyokkal annak érdekében, hogy a versenytársak weboldalai és a felhasználók viselkedése alapján UX és UI szempontból optimális weboldaltervezetet javasoljak. A vállalkozás weboldalának létrehozásához javaslatként fogalmaztam meg a letisztult, modern megjelenés és a logikus, átlátható struktúra kialakítását, melyek segítik a könnyű navigációt és a pozitív felhasználói élmény kialakulását. Az egységes stílust és a minőségi tartalom rendelkezésre bocsátását szintén kiemelt szempontokként határoztam meg a weblap tervezés során.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális marketing, digitális technológia, használhatósági kutatás, pénzügyi tanácsadó, weboldal tervezés |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:40 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:40 |
Actions (login required)
Tétel nézet |