Egy utazási iroda értékesítési módszerei és lehetőségei – Az Óbuda Travel működésének elemzése

Tadler Fanni Csenge (2024) Egy utazási iroda értékesítési módszerei és lehetőségei – Az Óbuda Travel működésének elemzése. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szakdolgozat - Tadler Fanni .pdf] PDF
Szakdolgozat - Tadler Fanni .pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Tadler Fanni Csenge _biralati-szempontok-belso-biralo_Folmeg.pdf] PDF
Tadler Fanni Csenge _biralati-szempontok-belso-biralo_Folmeg.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (233kB)

Absztrakt (kivonat)

Az olyan cégek, vállalatok, mint az utazási irodák, kulcsfontosságú szerepet játszanak a turisztikai iparágban. Az utazási irodák nem csak az úti cél kiválasztásában és az utazás megtervezésében segítenek, hanem kiegészítő szolgáltatásokat is biztosítanak az ügyfeleik számára: ilyen lehet a minél kedvezőbb repülőjegy, szállás, illetve programlehetőségek felkutatása, lefoglalása és megvétele. A versenyben maradás érdekében ezeknek az ügynökségeknek lépést kell tartaniuk az aktuális trendekkel, valamint kellően rugalmasnak kell lenniük a vevői elvárásokkal szemben. A szakdolgozatom tárgyának a Lili-N Tour Kft.-t, az Óbuda Travel utazási irodát választottam, mert ehhez a céghez nem csak szakmai, hanem személyes szálak is kötnek. Ahhoz, hogy sikeresen elvégezzem az egyetemi képzést, ebben az utazási irodában töltöttem el gyakornoki időmet, valamint segítettem a cég fejlődését a digitális marketing területén. A dolgozatom célja, hogy a szekunder és primer kutatásom révén nagyobb betekintést nyerhessek a turizmus világába és a kutatások alapján az Óbuda Travel utazási iroda már meglévő értékesítési módszereinek és vendégkörének elemzése és a jövőbeli értékesítési lehetőségeinek kutatása annak érdekében, hogy a vállalkozás lépést tudjon tartani a versenytársaival. A kutatásom segítségével szeretnék rájönni arra is, hogy mi a titka az Óbuda Travelnek, hogy a vendégkörének több, mint fele törzsutas. Valamint, hogy hogyan lehet egy ilyen vállalkozást felépíteni a semmiből.Kutatásom során az alábbi kérdésekre remélek válaszokat kapni: 1.Milyen értékesítési módszereket és marketing stratégiákat alkalmaz egy utazási iroda a nagyobb forgalom és az érdeklődés felkeltése érdekében?2.Hogy néz ki az értékesítési folyamat egy utazási irodában?3.Mi a titka annak, hogy valakiből visszatérő utas váljon?4.Milyen további eszközökkel lehet a már alkalmazottak mellett tovább növelni az Óbuda Travel ismertségét és utaskörét?5.Elégedettek-e az Óbuda Travel utasai az értékesítési folyamattal és az értékesítőkkel? Ahhoz, hogy ezekre a kérdésekre választ kapjak, szekunder és primer kutatást kell végeznem. Szekunder adataimat hiteles online és írott forrásokból gyűjtöm, hogy nagyobb betekintést nyerjek a turizmus iparágba. Először is a szolgáltatások jellemzőivel fogom kezdeni, ezt követi majd a szolgáltatásokra jellemző marketingmix alkalmazása, továbbá megvizsgálom az utazási irodák szerepét a turizmusban. A dolgozat során bemutatom az utazási irodák által használt értékesítési módszereket, az Óbuda Travel történetét, szervezeti struktúráját, elemzem a jelenlegi értékesítési módszereit, valamint az ügyfélelégedettséget. A fentiek fényében értékelem a cég értékesítési stratégiáját, végül pedig további értékesítési lehetőségeket vázolok fel a cég fejlesztése, pályán tartása érdekében. Primer kutatást is végeznem kell, hogy a céggel és az ügyfélelégedettséggel kapcsolatos kérdéseimre választ kapjak. Primer kutatásom egy kvantitatív és egy kvalitatív kutatásból fog állni. Kvantitatív kutatásként egy kérdőívet fogok kiküldeni azoknak, akik már igénybe vették az Óbuda Travel valamely szolgáltatását korábban és őket fogom megkérdezni, hogy mennyire elégedettek az iroda értékesítési módszereivel, illetve az értékesítőkkel. Kvalitatív kutatásként pedig egy mélyinterjút fogok végezni az Óbuda Travel utazási iroda cégvezető tulajdonosával Schlégl Ildikóval.Az interjúból és a kérdőívből egyértelművé vált, hogy egy ilyen kis családi méretű vállalkozás a megjelenésével és a személyességével tud érvényesülni és talpon maradni. Az Óbuda Travel nagy hangsúlyt fektet a személyes kapcsolatok kialakítására és ápolására, ezért sok visszatérő törzsutasa van. Ezek a törzsutasok pedig szájhagyomány útján terjesztik az iroda jó hírét, ezáltal növelve az utazási iroda szolgáltatásainak igénybe vevői körét. A kérdőívből és a Facebook elemzésekből az derült ki, hogy az Óbuda Travel Facebook oldala 7000-nél is több követővel rendelkezik, amelyből majdnem 2000 fő a Z generációba tartozik, azonban a kérdőívet kitöltő 103 főből, akik utaztak már az Óbuda Travellel, a Z generáció csupán csak 1,9%. Ebből azt a következtetést lehet levonni, hogy a követők nem reprezentálják a valós vásárlóerővel bíró réteget. A kérdőív eredményei jól tükrözik azt az állítást, hogy az Óbuda travel legjobb értékesítési módszere a precíz, gyors és hatékony munkavégzés mellett a személyes kedvesség és a kapcsolatépítés. A kérdőívet kitöltők 98%-a teljes mértékben meg van elégedve az utazási iroda értékesítési folyamata és az ügyintézés során az értékesítők segítőkészségével és szívből ajánlják az utazási irodát ismerőseiknek és barátaiknak. Bár az Óbuda Travel hagyományos értékesítési csatornái erősek és ezzel az idősebb korosztályt szólítják meg és vonzzák be, az online platformokon, amik a fiatalabb generációkat is elérik, még van hova fejlődnie. Most csak jelen van a Facebookon és az Instagramon és rendelkezik weboldallal. Személyes javaslataim közé a Facebook hirdetések, Google Ads-ok, AI asszisztens használata és több nyereményjáték hirdetése tartozik. Ezek segíthetnek a jobb ügyfélkapcsolat kialakításában, a fiatalabb korosztály elérésében és bevonzásában, az ügyfelek vásárlásra ösztönzésében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Nemzetközi Kereskedelem és Logisztika Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: 21. század, 7P modell, értékesítési csatorna, értékesítési terv, turizmus, utazási irodák
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:40
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet