A neuroértékesítés mögött: A vásárlói döntést befolyásoló tényezők

Kovács Eszter (2024) A neuroértékesítés mögött: A vásárlói döntést befolyásoló tényezők. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Diplomadolgozat 2024.pdf] PDF
Diplomadolgozat 2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (6MB)
[thumbnail of IMG_9830.pdf] PDF
IMG_9830.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (240kB)
[thumbnail of Kovács Eszter GA.pdf] PDF
Kovács Eszter GA.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (250kB)
[thumbnail of Kovács Eszter PVÁ.pdf] PDF
Kovács Eszter PVÁ.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (426kB)

Absztrakt (kivonat)

A kutatásom célja az volt, hogy megvizsgáljam, vajon a marketing és az értékesítés inkább művészet-e, vagy tudományosan megalapozott módszereken alapul. A szekunder kutatás célkitűzése, hogy az eddig felismert és tudományos kísérletekkel alátámasztott neuromarketing és neuroértékesítés módszereit csoportosítva feltárja, valamint a marketing-értékesítés együttműködés részleteit bemutassa. Mindkét megközelítés arra törekszik, hogy mélyebb megértést és jobb kapcsolatot teremtsen a vásárlókkal és ezáltal növelje a vállalatok hatékonyságát. Feladatomnak tekintettem a primer kutatásban szereplő hipotézisek bemutatását és a módszertanok részletes ismertetését. A szekunder kutatásban bemutatott, neuromarketing és neuroértékesítés módszertanok magyar környezetben való tesztelése és ennek eredményeinek témakörönkénti bemutatása is a célom. Az összefüggés vizsgálatokat a Behavioral Customer Sales Journey (Ügyfél-értékesítési útvonal viselkedési megközelítése) modell reprezentálja. A szekunder kutatás eredményei szerint a marketing és értékesítés tudományosan megalapozott módszereken nyugszik. A primer kutatások során mélyinterjúk (kvalitatív kutatás) segítségével kiderült, hogy a gyakorlatban sokszor nem tudatosan alkalmazzák ezeket a módszereket a szakemberek, inkább az intuitív megközelítéseikre támaszkodnak. A kvantitatív kutatásnak köszönhetően a ,,tudatra ható személyek” témakörébe eső módszertan érte el a legmagasabb hatékonysági eredményt, amely 64,5%-t jelent. A dolgozat összegző része rámutat arra, hogy a (neuro)marketing és az (neuro)értékesítés együttműködése egyensúlyt teremt a tudomány és a művészet között. Ezen kapcsolatot és a potenciális vásárlókkal való együttműködést a Behavioral Customer Sales Journey (Ügyfél-értékesítési útvonal viselkedési megközelítése) modell összegzi. A kutatás így hasznos információkat nyújt a gyakorlatban alkalmazható sikeres marketing- és értékesítési gyakorlatokhoz.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: business marketing, értékesítés, közgazdaságtan, neurális hálózatok, viselkedéstudomány
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:40
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:40

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet