Kovács Eszter (2024) A neuroértékesítés mögött: A vásárlói döntést befolyásoló tényezők. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Diplomadolgozat 2024.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (6MB) |
|
PDF
IMG_9830.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (240kB) |
|
PDF
Kovács Eszter GA.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (250kB) |
|
PDF
Kovács Eszter PVÁ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (426kB) |
Absztrakt (kivonat)
A kutatásom célja az volt, hogy megvizsgáljam, vajon a marketing és az értékesítés inkább művészet-e, vagy tudományosan megalapozott módszereken alapul. A szekunder kutatás célkitűzése, hogy az eddig felismert és tudományos kísérletekkel alátámasztott neuromarketing és neuroértékesítés módszereit csoportosítva feltárja, valamint a marketing-értékesítés együttműködés részleteit bemutassa. Mindkét megközelítés arra törekszik, hogy mélyebb megértést és jobb kapcsolatot teremtsen a vásárlókkal és ezáltal növelje a vállalatok hatékonyságát. Feladatomnak tekintettem a primer kutatásban szereplő hipotézisek bemutatását és a módszertanok részletes ismertetését. A szekunder kutatásban bemutatott, neuromarketing és neuroértékesítés módszertanok magyar környezetben való tesztelése és ennek eredményeinek témakörönkénti bemutatása is a célom. Az összefüggés vizsgálatokat a Behavioral Customer Sales Journey (Ügyfél-értékesítési útvonal viselkedési megközelítése) modell reprezentálja. A szekunder kutatás eredményei szerint a marketing és értékesítés tudományosan megalapozott módszereken nyugszik. A primer kutatások során mélyinterjúk (kvalitatív kutatás) segítségével kiderült, hogy a gyakorlatban sokszor nem tudatosan alkalmazzák ezeket a módszereket a szakemberek, inkább az intuitív megközelítéseikre támaszkodnak. A kvantitatív kutatásnak köszönhetően a ,,tudatra ható személyek” témakörébe eső módszertan érte el a legmagasabb hatékonysági eredményt, amely 64,5%-t jelent. A dolgozat összegző része rámutat arra, hogy a (neuro)marketing és az (neuro)értékesítés együttműködése egyensúlyt teremt a tudomány és a művészet között. Ezen kapcsolatot és a potenciális vásárlókkal való együttműködést a Behavioral Customer Sales Journey (Ügyfél-értékesítési útvonal viselkedési megközelítése) modell összegzi. A kutatás így hasznos információkat nyújt a gyakorlatban alkalmazható sikeres marketing- és értékesítési gyakorlatokhoz.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | business marketing, értékesítés, közgazdaságtan, neurális hálózatok, viselkedéstudomány |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:40 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:40 |
Actions (login required)
Tétel nézet |