Borics Klaudia (2024) Digitális marketingkommunikáció a magyarországi vegán fehérjeporok piacán. Külkereskedelmi Kar.
PDF
BoricsKlaudia_diplomadolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (2MB) |
|
PDF
Borics Klaudia PVÁ.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (423kB) |
|
PDF
SzabóPetra.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (184kB) |
Absztrakt (kivonat)
Az elmúlt évtizedben nagymértékben megnőtt a diéták és életmódváltó programok népszerűsége és minden év elején óriási figyelmet kapnak a médiában. A diétázókk, azaz életmódváltó programban résztvevők egy nagy csoportját képezik a vegánok, akik semmilyen állati eredetű ételt nem fogyasztanak. A vegán életmódot követők számára elengedhetetlen bizonyos étrendkiegészítők alkalmazása annak érdekében, hogy egészséges és teljesértékű életet éljenek. Az étrendkiegészítőket forgalmazó cégek is hamar felismerték ezt a piaci rést, hamar megjelentek termékkínálataik között a vegán termékportfóliók is. Magyarországon a piac hatalmas versenyt bonyolít le a márkák között, amelyek közül a BioTechUSA, a Myprotein és a GymBeam profitálnak a legtöbbet. A vegán fehérjeporok marketingkommunikációja jelenleg nem aktív, azonban az értékesítés zavartalanul folyik, mert a kereslet és kínálat külső beavatkozás nélkül is találkozik ebben a termékkategóriában. A vegán marketingtevékenység nem állandó, hanem trendkövető, viszont a termékek permanensek maradnak. Véleményem szerint az információáramlás a vegán fehérjeporokról egészségügyileg nagyon hasznos lenne, mert jobb megelőzni a kellemetlen egészségügyi helyzeteket, mint kezelni azokat. Kutatásom során a fő hangsúlyt a fehérjeporok vegán márkaépítési törekvéseire, az ehhez kapcsolódó marketingkommunikációs és azon belül is a digitális tevékenységekre helyeztem. Digitális marketing specialista megkérdezésével azonosítottam azokat a területeket, melyek a vegán fehérjeporok esetében jelenleg fennállnak. Interjúkat készítettem a vegán fehérjeporok értékesítésében érintett személyekkel annak érdekében, hogy felmérjem miként vélekednek a marketingkommunikációs lehetőségekről a keresleti és a kínálati oldalakról egyaránt. Dolgozatom során olyan javaslatokat fogalmaztam meg, amelyek hasznosak lehetnek a vegán fehérjeporokkal kapcsolatos információáramlás hatékonyságában, kommunikációjának tudatosságában és új értékesítési szegmens felderítésében.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | digitális marketingkommunikáció, étrendkiegészítés, marketingkommunikáció, vegán, vegán fehérjepor |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:40 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:40 |
Actions (login required)
Tétel nézet |