Közösségi média hatása a Z generációra

Tuboly Dóra (2024) Közösségi média hatása a Z generációra. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Tuboly_Dora_W8XDCC.pdf] PDF
Szakdolgozat_Tuboly_Dora_W8XDCC.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of KB _Tuboly Dora _dolgozat.pdf] PDF
KB _Tuboly Dora _dolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (140kB)
[thumbnail of opp_socialmediaTUBOLY.pdf] PDF
opp_socialmediaTUBOLY.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (294kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatomban a Z generációt és a közösségi média hatásait vizsgálom. Legfőbb kérdésem, hogy a modern, XXI. századi világunkba hogyan és milyen formában fonja be magát a közösségi média a mindennapokba és hogyan alakítja a Z generáció életét és testképükről alkotott véleményüket. Többek között Szűts Zoltán (Szűts, 2019) Veszelszki Ágnes (Veszelszk, 2017, 2010) és Pukánszky Judit (Pukánszky, 2012) kutatásai alapján elemeztem a közösségi média és Z generáció kapcsolatát. Beleértve az influencerek szerepét és a közösségi oldalak jellemzőit. A média által kialakult egyes jelenségeit is tüzetesen elemeztem, mint a FOMO, scrolling, cyberbullying illetve az utóbbi időben divatossá vált, ám igen veszélyes deepfake, az az digitális manipulációt. Ezt követően, áttértem az identitás és az önreprezentáció témakörére, mely által bővebb képet kapunk arról, hogy a Z generáció, hogyan jeleníti meg saját magát a közösségi oldalakon. Az erős vizuális tartalmak által a külsőségek megjelenítése, testkép, illetve szépség definiálásának is köze van a social médiához. Így dolgozatomban tovább haladva feltárom a média testképre gyakorolt hatását. Végezetül egy piacvezető márka reklámanyagait elemzem, amely szembe megy a tipikus szépségideál eszméivel, példát mutatva és bátorítva az embereket, hogy fogadják el önmagukat.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: digitális identitás, digitális kultúra, kommunikációs eszközök, közösségi média, Z generáció
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:39
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet