Az AI által készült vizuális tartalmak és fogyasztóik viszonya

Szekeres Tamás (2024) Az AI által készült vizuális tartalmak és fogyasztóik viszonya. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_KLV1DM_Szekeres_Tamás.pdf] PDF
Szakdolgozat_KLV1DM_Szekeres_Tamás.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (3MB)
[thumbnail of Bírálat_külső konzulens_MezriczkyM.pdf] PDF
Bírálat_külső konzulens_MezriczkyM.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (153kB)
[thumbnail of Szekeres_Tamas_belso-biralo.pdf] PDF
Szekeres_Tamas_belso-biralo.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (296kB)

Absztrakt (kivonat)

A digitális média rohamléptekben változó világában a mesterséges intelligencia (AI) meghatározó szerepet tölt be a tartalomkészítésben. Szakdolgozatom az AI által generált vizuális tartalmak és a fogyasztóik közötti viszonyt elemzi, különös tekintettel az AI tartalmakkal kapcsolatos előítéletekre, a művészetekben való térhódításukra és a brandkommunikációban való alkalmazásukra. A kutatásom során megvizsgáltam, hogy az AI miként teljesít az ember által készített tartalmakkal szemben, mennyire képesek az emberek felismerni az egyszerűbb „text-to-image” generált képeket (DALL-E 3, Pikaso, Midjourney), továbbá, hogy mennyiben befolyásolja véleményüket, ha egy képről tudják, hogy az AI-generált - még akkor is, ha hamisan. A szakirodalom áttekintése mellett ezeket a kérdéseket kvantitatív módszerekkel vizsgáltam meg 128 ember bevonásával. A kutatás eredményei rávilágítanak az AI generált tartalmak komplex hatásaira a fogyasztói magatartásra, és felvetik az AI alkotások szerzői jogi kérdéseit is. A dolgozat célja, hogy átfogó képet nyújtson az AI szerepéről és helyzetéről a kreatív iparágakban valamint elemzi a technológiai fejlődés etikai és társadalmi következményeit.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: AI, digitális média, fogyasztói magatartás, GAN, márkakommunikáció, mesterséges intelligencia, szerzői jog, tartalomgyártás, vizuális tartalom
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:39
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet