A marketingkommunikációs tervezés folyamatának vizsgálata a projektmenedzsment módszertan tükrében

Németh Ferenc (2024) A marketingkommunikációs tervezés folyamatának vizsgálata a projektmenedzsment módszertan tükrében. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of SZAKDOLGOZAT LWDHR9nyilatkozat.pdf] PDF
SZAKDOLGOZAT LWDHR9nyilatkozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of bírálat.pdf] PDF
bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (321kB)
[thumbnail of Bírálat_belső_Németh Ferenc.pdf] PDF
Bírálat_belső_Németh Ferenc.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (222kB)

Absztrakt (kivonat)

Az elmúlt években a vevőközpontú marketingszemlélet vált uralkodóvá a vállalatvezetésben. A marketingstratégiára ezért többletfeladat hárul, a szervezetek és döntéshozók tevékenységének összehangolása mellett a vevőérték meghatározása és az értékteremtés is a stratégia részévé vált. Ezzel egy időben a technológia fejlődésének köszönhetően a vállalatok egyre több platformon keresztül kommunikálhatnak a fogyasztókkal, ami jelentősen megnövelte a marketingkommunikációs kampányok volumenét. Eközben az információhoz való hozzáférhetőségnek köszönhetően a fogyasztók is egyre tudatosabbá váltak, kevésbé hatnak rájuk a hagyományos marketingkampányok. Mindez maga után vonta a marketingkommunikációs kampányok egyedivé válását, projektesedését. A dolgozat célja annak feltárása, hogy miként hatottak ezek a változások a marketingkommunikáció stratégiai tervezésére, és hogy a kampányok projektesedése magával hozta-e a projektszemlélet és a projektmenedzsment technikák beépülését a tervezési folyamatba. Ezen kutatási kérdések megválaszolása a hazai marketingszakemberekkel készített mélyinterjúk alapján történik. Bár a vevőközpontúság már elterjedt, a projektmenedzsment módszertanai még nem integrálódtak teljesen a tervezési folyamatba, hiányzik a dokumentáció, a kockázatok felmérése és az agilis megközelítés rugalmassága. A dolgozat célja egy olyan átfogó, gyakorlatban alkalmazható megközelítés kidolgozása, amely a projektmenedzsment módszertanának alkalmazása révén segítheti a marketingszakembereket a komplex kampányok menedzselésében és a hatékonyabb eredmények elérésében.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: marketingkommunikáció, marketingorientáció, projekt szemlélet, projektmenedzsment, vevőközpontúság
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:39
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet