Bárándy Dorina (2024) Az online reklámok hatása az impulzusvásárlásra különböző generációk között. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Bárándy Dorina_Az online reklámok hatása az impulzusvásárlásra különböző generációk között _2024.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bárándy Dorina_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (242kB) |
Absztrakt (kivonat)
Feltáró kutatásom során érintettem az e-kereskedelem fellendülését, amely nagy szerepet játszik az online hirdetések világába. Elemeztem az online marketinget, azon belül is bemutattam részletesen a fajtáit, valamint, hogy milyen nehézségek keletkeztek 2023-2024-ben a digitális hirdetések körében. Bemutattam a jelenlegi és a jövőbeli fogyasztói szokásokat és az impulzusvásárlás fogalmát és létrejöttét. Nem utolsó sorban, pedig az X, Y és Z generáció online fogyasztási szokásait. A szakdolgozatom céljaihoz szekunder kutatást végeztem, azon belül szakirodalmakat és különböző platformok kutatásait használtam fel. A második felében pedig primer kutatás segítségével elemeztem adatokat. Mélyinterjút készítettem egy marketing szakemberrel és online kérdőív formájában kérdeztem meg a fogyasztókat az online reklámok hatásáról az impulzusvásárlásra. A kapott adatokat elemeztem és összevetettem a szekunder forrásaimmal. A pandémia, azaz a Covid-19 járvány hatására lendült fel igazán az online kereskedelem és a digitális hirdetések száma. Az emberek érzelmileg is labilisabbá váltak és, mivel nem mozdulhattak ki teljesen otthonukból, így az internetet böngészték. Mivel a vállalatok életét is megnehezítette ez az időszak, így próbáltak sodródni az árral és az online teret részesíteni előnyben, ahol jobbnál jobb ajánlatokat kínáltak a fogyasztóknak, akik a termék vagy szolgáltatás megvásárlásával úgy érezték, hogy kiszakadtak a szorongós időszakból, hiszen az mindenki számára nehéz volt. Annak ellenére is fellendült az e-kereskedelem, hogy gazdaságilag nehezebb volt az élet nemcsak hazánkban, hanem világszerte. A dolgozatom egyik célja az volt, hogy megértsem, az online reklámok hogyan hatnak a különböző generációk fogyasztási szokásaira. A válasz erre az, hogy nagyban befolyásolja a vásárlási szokásaikat. A Z generációról kiderült, hogy mivel ez a korosztály fogyasztja a legtöbb digitális tartalmat, sokkal hajlamosabb az impulzusvásárlásra, annak ellenére, hogy tisztában van lehetőségeivel. Az Y generációra leginkább a közösségi média és a Google hirdetések a leghatékonyabbak, de mivel ők nem beleszülettek a digitális világba, így sokkal megfontoltabban állnak az online hirdetésekhez, így vásárlásaikhoz is, aminek köszönhetően nem befolyásolhatóak olyan könnyen, mint a Z generáció tagjai az online reklámok által. Az X generáció pedig az a korosztály, akik a legtöbbet vásárolnak online, kiemelten kedvelik a kedvezményekről szóló tartalmakat, mivel árérzékenyek. A másik cél pedig, hogy kielemezzem, hogy mi váltja ki az impulzusvásárlást és hogyan lehet impulzusvásárlásra ösztönözni az X, Y és Z generációt. Az első és legfontosabb, hogy az impulzusvásárlás egy olyan cselekedet, amely nem ösztönös, hanem valamilyen érzelem hatására alakul ki. Így, ami kiválthatja az lehet egy rosszabb nap, a pillanat elvesztésétől való félelem, például Black Friday, illetve az akciókról szóló reklámok. Mind az érzelmekhez kapcsolódik, ezáltal, ha a vásárlót szeretnénk impulzusvásárlásra ösztönözni, ahhoz érzelmeket befolyásoló tartalmakat kell készíteni. Ez minden korosztály számára hatásos taktika, de minden korcsoportnál más-más platformra van hozzá szükség. Összességében azt tudom javasolni a fogyasztóknak, hogy ne dőljenek be minden online látott hirdetésnek, mert sok manapság a csaló oldal, illetve sok termék vagy szolgáltatás megtalálható online olcsóbban is, mint az első helyen, ahol éppen meglátja a hirdetést. A marketingszakembereknek pedig azt tudom javasolni, hogy olyan hirdetéseket hozzanak létre, ha impulzusvásárlás a cél, ami az érzelmeket befolyásolja, például videós tartalmakat. Ezt pedig a közösségi média platformjain a leghatékonyabb közzétenni, mivel nem csak a célközönséghez, de azon felül mindenkit el tud érni.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | e-kereskedelem, generációs különbségek, impulzusvásárlás, médiafogyasztási szokások, online marketing |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:39 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |