Az online reklámok hatása az impulzusvásárlásra különböző generációk között

Bárándy Dorina (2024) Az online reklámok hatása az impulzusvásárlásra különböző generációk között. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Bárándy Dorina_Az online reklámok hatása az impulzusvásárlásra különböző generációk között _2024.pdf] PDF
Bárándy Dorina_Az online reklámok hatása az impulzusvásárlásra különböző generációk között _2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Bárándy Dorina_bírálat.pdf] PDF
Bárándy Dorina_bírálat.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (242kB)

Absztrakt (kivonat)

Feltáró kutatásom során érintettem az e-kereskedelem fellendülését, amely nagy szerepet játszik az online hirdetések világába. Elemeztem az online marketinget, azon belül is bemutattam részletesen a fajtáit, valamint, hogy milyen nehézségek keletkeztek 2023-2024-ben a digitális hirdetések körében. Bemutattam a jelenlegi és a jövőbeli fogyasztói szokásokat és az impulzusvásárlás fogalmát és létrejöttét. Nem utolsó sorban, pedig az X, Y és Z generáció online fogyasztási szokásait. A szakdolgozatom céljaihoz szekunder kutatást végeztem, azon belül szakirodalmakat és különböző platformok kutatásait használtam fel. A második felében pedig primer kutatás segítségével elemeztem adatokat. Mélyinterjút készítettem egy marketing szakemberrel és online kérdőív formájában kérdeztem meg a fogyasztókat az online reklámok hatásáról az impulzusvásárlásra. A kapott adatokat elemeztem és összevetettem a szekunder forrásaimmal. A pandémia, azaz a Covid-19 járvány hatására lendült fel igazán az online kereskedelem és a digitális hirdetések száma. Az emberek érzelmileg is labilisabbá váltak és, mivel nem mozdulhattak ki teljesen otthonukból, így az internetet böngészték. Mivel a vállalatok életét is megnehezítette ez az időszak, így próbáltak sodródni az árral és az online teret részesíteni előnyben, ahol jobbnál jobb ajánlatokat kínáltak a fogyasztóknak, akik a termék vagy szolgáltatás megvásárlásával úgy érezték, hogy kiszakadtak a szorongós időszakból, hiszen az mindenki számára nehéz volt. Annak ellenére is fellendült az e-kereskedelem, hogy gazdaságilag nehezebb volt az élet nemcsak hazánkban, hanem világszerte. A dolgozatom egyik célja az volt, hogy megértsem, az online reklámok hogyan hatnak a különböző generációk fogyasztási szokásaira. A válasz erre az, hogy nagyban befolyásolja a vásárlási szokásaikat. A Z generációról kiderült, hogy mivel ez a korosztály fogyasztja a legtöbb digitális tartalmat, sokkal hajlamosabb az impulzusvásárlásra, annak ellenére, hogy tisztában van lehetőségeivel. Az Y generációra leginkább a közösségi média és a Google hirdetések a leghatékonyabbak, de mivel ők nem beleszülettek a digitális világba, így sokkal megfontoltabban állnak az online hirdetésekhez, így vásárlásaikhoz is, aminek köszönhetően nem befolyásolhatóak olyan könnyen, mint a Z generáció tagjai az online reklámok által. Az X generáció pedig az a korosztály, akik a legtöbbet vásárolnak online, kiemelten kedvelik a kedvezményekről szóló tartalmakat, mivel árérzékenyek. A másik cél pedig, hogy kielemezzem, hogy mi váltja ki az impulzusvásárlást és hogyan lehet impulzusvásárlásra ösztönözni az X, Y és Z generációt. Az első és legfontosabb, hogy az impulzusvásárlás egy olyan cselekedet, amely nem ösztönös, hanem valamilyen érzelem hatására alakul ki. Így, ami kiválthatja az lehet egy rosszabb nap, a pillanat elvesztésétől való félelem, például Black Friday, illetve az akciókról szóló reklámok. Mind az érzelmekhez kapcsolódik, ezáltal, ha a vásárlót szeretnénk impulzusvásárlásra ösztönözni, ahhoz érzelmeket befolyásoló tartalmakat kell készíteni. Ez minden korosztály számára hatásos taktika, de minden korcsoportnál más-más platformra van hozzá szükség. Összességében azt tudom javasolni a fogyasztóknak, hogy ne dőljenek be minden online látott hirdetésnek, mert sok manapság a csaló oldal, illetve sok termék vagy szolgáltatás megtalálható online olcsóbban is, mint az első helyen, ahol éppen meglátja a hirdetést. A marketingszakembereknek pedig azt tudom javasolni, hogy olyan hirdetéseket hozzanak létre, ha impulzusvásárlás a cél, ami az érzelmeket befolyásolja, például videós tartalmakat. Ezt pedig a közösségi média platformjain a leghatékonyabb közzétenni, mivel nem csak a célközönséghez, de azon felül mindenkit el tud érni.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: e-kereskedelem, generációs különbségek, impulzusvásárlás, médiafogyasztási szokások, online marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:39
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet