Fenntarthatóság és gazdasági teljesítmény: vállalati stratégiák és a fogyasztói tudatosság fejlődése

Kertesi Bernadett Csenge (2024) Fenntarthatóság és gazdasági teljesítmény: vállalati stratégiák és a fogyasztói tudatosság fejlődése. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szakdolgozat_Kertesi_Csenge_VMFLZH.pdf] PDF
Szakdolgozat_Kertesi_Csenge_VMFLZH.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (966kB)
[thumbnail of Nyilatkozat_VMFLZH.pdf] PDF
Nyilatkozat_VMFLZH.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (122kB)
[thumbnail of Kertesi Csenge.pdf] PDF
Kertesi Csenge.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (427kB)
[thumbnail of opp_körny_gazdtelj.pdf] PDF
opp_körny_gazdtelj.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (319kB)

Absztrakt (kivonat)

A fenntarthatóság és zöld kommunikáció napjainkban kiemelkedő fontosságú a vállalatok és fogyasztók kapcsolatában. Szakdolgozatommal arra keresem a választ, hogy miként formálják a vállalatok a fogyasztói attitűdöket a környezetbarát kommunikációs eszközök alkalmazásával. Olyan megtévesztésre és manipulálásra alkalmas stratégiákat veszek górcső alá, mint például a zöldremosás, mikor a vállalatok téves információk átadásával próbálnak nagyobb bevételt szerezni. Elemzésem kiterjed a gazdasági dimenziókra is, értelmezve, hogyan formálódik a vállalati gazdasági teljesítmény a fenntarthatósági kommunikáció eredményeként. Megvizsgálom, hogy hogyan fejlődtek ezek a stratégiák az évek során, és mi vezetett a változásokhoz, hogy egy átfogó, értő képet kaphassak a témában. Azon túlmenően, hogy a hipotézisek a vállalatok fenntarthatósági és környezetvédelmi erőfeszítéseinek kihasználására irányulnak, azok eladásösztönző célokra történő felhasználásának megértésére is fókuszálok. Ezen kutatások összessége segít mélyebben megérteni, hogy hogyan manipulálhatják a vállalatok a fenntarthatóság és zöld kommunikáció eszközeit a fogyasztók, valamint a gazdaság formálása érdekében. A kérdések, melyeket felvetnek, kulcsfontosságúak a vállalati stratégiák és a fogyasztói tudatosság fejlődésének megértése szempontjából.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: fenntarthatóság, fenntarthatósági kommunikáció, kommunikáció, vállalati kommunikáció, zöld marketing
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:39
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:39

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet