Nagy Eszter (2024) A CENAP KFT. és a turizmus marketing stratégiájának elemzése és lehetősége. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)
PDF
Záródolgozat_Nagy Eszter_UCZTV0.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Nagy Eszter.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (230kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatom fő témája a Cenap Kft. bemutatása és marketing stratégiájának elemzése. Illetve általánosan a turisztika és vendéglátás helyzete. Azért ezt a témát választottam, mivel ennél a cégnél töltöm a gyakorlatomat. Ezáltal úgy gondolom hitelesen tudom alátámasztani a tényeket és jól átlátom a témát. Mivel marketing szakra járok, így természetesen fő célom a cég marketingjének megismerése volt. Ennek köszönhetően saját véleményemet és tapasztalatomat is bele tudtam vinni a témába, ezzel kicsit még személyesebbé téve a dolgozatot. Eleinte nagyon sok kérdőjel merült fel bennem miközben azon gondolkodtam, hogyan is épülhet fel egy apartmanos cég marketingje. Mit lehetne a közösségi médián posztolni, ha nem képeket a szobákról? De aztán ahogy egyre jobban beleástam magam a témába és gondolkoztam rajta, rájöttem, hogy ez is milyen sokszínű tud lenni és milyen sok lehetőség van. Többek között ezt is szerettem volna átadni a dolgozatomban a saját képek, szerkesztések felhasználásával. Dolgozatomban igyekeztem különböző marketingeszközök segítségével feltérképezni a cég adottságait és lehetőségeit, kiterjesztve ezt általánosságban a turizmusra és a hasonló profilú vállalkozásokra. Próbáltam megismerni, hogy milyen szerepet tölt be a marketing célok meghatározásában az adott cég lokációja, árképzési stratégiája, a versenytársak száma és közelsége, illetve maga az elérni kívánt cél összetettsége. Számba vettem azokat a reklámozási felületeket, ahol alacsony marketing költségvetés mellett is viszonylag napi szinten jelen lehet egy szállásadó és kerestem alternatív opciókat is, amelynek segítségével ismertebbé válhat a turisták számára. Összességében arra a konklúzióra jutottam, hogy a közösségi média felületeken a gyakori és széles témájú (nem csak magukat a szobákat bemutató) jelenlét lehet hasznos. Fontosnak tartom bemutatni a szállást magában foglaló város turisztikai szempontból lényeges pontjait, érdekességeit, értékeit, továbbá rendszeresen felhívni a figyelmet fontosabb, különlegesebb programokra, melyek a helyszínre csábíthatják az utazókat. Gondolok itt akár egy Sziget Fesztiválra vagy egy érdekesebb gasztronómiai eseményre. Ugyanakkor nagyon fontosnak tartom a vendégek véleményének megkérdezését és figyelembevételét a jövőbeni fejlesztési tervek kialakításánál és a médiamegjelenések megtervezésénél. Hiszen ki tudná jobban megítélni és értékelni a szállást és annak esetleges hiányosságait vagy ki nem aknázott lehetőségeit, mint maga a vendég, aki lefoglalta az adott apartmant és napokon élvezte (vagy rosszabb esetben nem annyira) annak adottságait, illetve a foglalás és más ügyintézések során az apartman személyzetével való interakciókat.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | projektmunka |
---|---|
Kulcsszavak: | apartman, közösségi média, marketing terv, szálláshely-szolgáltatás, turizmus |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:39 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:39 |
Actions (login required)
Tétel nézet |