A telefonkészülék vásárlást befolyásoló tényezők vizsgálata

Kelemen Norbert (2024) A telefonkészülék vásárlást befolyásoló tényezők vizsgálata. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Szakdolgozat Kelemen Norbert befejező_2024.pdf] PDF
Szakdolgozat Kelemen Norbert befejező_2024.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (2MB)
[thumbnail of Bírálat_belső_FOSZK_Kelemen Norbert.pdf] PDF
Bírálat_belső_FOSZK_Kelemen Norbert.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (223kB)

Absztrakt (kivonat)

Dolgozatom témájául a Telefonkészülékeket vásárló fogyasztók vásárlási szokásait vizsgáltam, a hazai telekommunikációs szektorban és azon kívül. Szakmai gyakorlatom és a munkám révén rálátásom nyílt Magyarország egyik vezető mobilszolgáltatójának ügyfélkörére és azok vásárlási szokásaira ezzel szeretném alátámasztani a telekommunikációs szektoron belül történő vásárlási trendeket és szokásokat. Napjainkban a mobiltelefon készülékek már az életünk nélkülözhetetlen részei, befolyásolják, tevékenységeinket, szokásainkat, eme elektronikai eszközökkel kordináljuk a napjaink minden percét. Nem meglepő, hogy az én életvitelemben is tapasztalom, hogy a mobiltelefon készülék milyen fontos szerepet tölt be az életritmusomban, és a munkám során a hétköznapjaimat már el sem tudnám képzelni a mobiltelefon nélkül. Ráadásul a folyamatosan fejlődő technológiák még tovább újítják a már így is rengeteg dolgot tudó telefonkészülékeket. A fogyasztónak több és több információnak kell a birtokában lennie ahhoz, hogy teljes képet kapjon a mobilkészülék piaccal kapcsolatban, és hogy a legjobb döntést hozza meg. A szolgáltatóknak és a mobilkészülékeket gyártó vállalatoknak pedig nem kis erőfeszítésre van szüksége ahhoz, hogy hogyan szólítsa meg a legegyszerűbben és legköltséghatékonyabban a vásárlót, illetve, hogy a mobiltelefon tudása és egyéb technológiai paraméterei kapcsolódjanak a vásárló elvárásaihoz, igényeihez, és ezeket megfizethető áron. Manapság a gyorsan fejlődő telekommunikáció és mobilkommunikáció nem meglepő módon az azt kiszolgáló eszközök új tudományterületét teremti meg. Megjelentek közgazdasági kutatások is a témában, bizonyítva mobiltelefonok sikertörténetét. Számomra a témához való kíváncsiság és a mobilkommunikáció iránti figyelmem miatt esett a választásom a mobilkészülékeket vásárló emberek vásárlási szokásainak vizsgálata. Személy szerint mindig is foglalkoztam valamilyen szinten mobilkommunikációval, mobiltelefonok, eladásával, javításával.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: marketing-mix, marketingkommunikáció, szolgáltatásmenedzsment, telefonkészülék, vásárlási szokások
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:38
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet