A vásárlási döntést befolyásoló tényezők a parfümpiacon

Kelemenné Túri Noémi (2024) A vásárlási döntést befolyásoló tényezők a parfümpiacon. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of szakdolgozat_ (1).pdf] PDF
szakdolgozat_ (1).pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Kelemenné Túri Noémi_biralati-szempontok-belso-biralo.pdf] PDF
Kelemenné Túri Noémi_biralati-szempontok-belso-biralo.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (238kB)

Absztrakt (kivonat)

Szakdolgozatom témájaként a parfümpiacon való vásárlási döntést befolyásoló tényezőket választottam. Manapság eléggé elterjedt az online vásárlás, legyen szó eszközökről, szolgáltatásról, élelmiszerről, háztartási cikkekről. A fogyasztók viselkedése és a vásárlási szokások folyamatosan változnak az új technológiák, a globalizáció és a társadalmi változások hatására. Szakdolgozatomban arra keresem a választ, hogy ez mennyire igaz a parfümök esetében. A parfümpiac egy olyan terület, amely mindig jelen van az emberek életében. Manapság már rengeteg illat, különböző üvegű és kiszerelésű termék elérhető, ezért úgy gondoltam, hogy aktuális lehet ez a téma és érdekes lehet egy kicsit jobban beleásnom magam. Véleményem szerint a legtöbb embernek van már egy megszokott, bevált illat, amit vásárolni szokott, így online is könnyedén be tudják szerezni, nem kell ehhez személyesen az üzletbe menniük. Viszont mostanában elterjedt, hogy évszakokhoz illő parfümöket használnak a fogyasztók, tehát télen az erősebb, fűszeresebb illatokat keresik, nyáron pedig a virágos könnyed illatokat. Primer kutatásomban kitérek arra, hogy hol vásárolnak parfümöt szívesebben, hogyan hatnak rájuk a különböző kedvezmények, akciók. A kutatásban mindkét nemből több korosztály is kitöltötte a kérdőívet, így egy átfogó képet kaphattam a témáról. Dolgozatom első felében kifejtem, hogy mik a fogyasztói magatartásra vonatkozó tényezők, a második szakaszban vásárlási döntés folyamatát jellemzem és azon belül is a vásárlási döntés lépéseit és a vásárlás utáni magatartást. A dolgozatom második részében kitérek az e-kereskedelemre is, hiszen a mindennapok része az internet, az online vásárlás és ebből a szemszögből is meg szeretném közelíteni a kutatást, az első hipotézisem is ehhez a témához kapcsolódó, illetve ez hogyan hat a parfüm vásárlásra a fogyasztóknál, mik azok a tényezők, amire jobban figyelnek, ha online vásárolnak parfümöt.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: e-kereskedelem, fogyasztói magatartás, Parfümpiac, vásárlás utáni magatartás, vásárlói döntés folyamata
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:38
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:38

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet