Bokodi Ferenc (2024) Elektromobilitás: Erőltetett átállás vagy az optimális megoldás? Külkereskedelmi Kar.
PDF
Bokodi Ferenc.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Bokodi Ferenc_bírálat.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (960kB) |
|
PDF
BOKODI FERENC-kulso-biralo-mesterkepzes_2024.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (612kB) |
Absztrakt (kivonat)
Dolgozatomban a sok, minket érő változás közül a közlekedés új korszakával, az elektromobilitással, különös tekintettel pedig a magyar járműipari átállás és a magyarországi akkumulátorgyárak helyzetével szeretnék foglalkozni. A közlekedési, illetve szállítási módok és eszközök folyamatos változása mindannyiunk életére befolyással van. A világ járműállományát hozzávetőlegesen 1,5 milliárdra becsülik, ezen belül Európa a második helyet foglalja el 413 millió járművel Ázsia 543 milliós állománya után.(Kováts, 2023) Az elektromobilitás óriási kihívásnak tekinthető, ha figyelembe vesszük azt, hogy 2022-ben még csak 40 millió elektromos autó futott a világban és az előrejelzések szerint is 2030-ra az összes értékesített autó 60%-a, és a gépkocsi-állomány 14%-a elektromos lehet. A McKinsey jelentése 2030-ig 120-150 új akkumulátorgyár létesítését vetíti előre.(Éltető, 2023)
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Nemzetközi Gazdaságtan Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Nemzetközi gazdaság és gazdálkodás
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | autóipar, digitalizáció, energia, gyártás, közlekedési infrastruktúra |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:37 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:37 |
Actions (login required)
Tétel nézet |