A túlsúlyos társadalom hatása a gazdaságra, kereskedelemre és a marketingre

Fazakas Szabolcs (2024) A túlsúlyos társadalom hatása a gazdaságra, kereskedelemre és a marketingre. Külkereskedelmi Kar. (Kéziratban)

[thumbnail of Záródolgozat.pdf] PDF
Záródolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Fazakas Szabolcs projektmunka bírálata KKK.pdf] PDF
Fazakas Szabolcs projektmunka bírálata KKK.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (632kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a túlsúly és elhízás társadalmi, gazdasági és marketingre gyakorolt hatásait vizsgálja, különös tekintettel Magyarország helyzetére. A dolgozat áttekinti a túlsúlyos lakosság egészségügyi és gazdasági következményeit, valamint az életminőségre gyakorolt hatásait.A dolgozat első részében az elhízás statisztikai adatait és társadalmi következményeit tárgyalja. Elemzi az egészségügyi költségeket, a munkaerőpiacra gyakorolt hatásokat, és a társadalmi diszkriminációt, amely a túlsúlyos emberekkel szemben jelentkezik. A második rész a túlsúly hatásait boncolgatja a kereskedelemre és marketingre, beleértve a fitneszipar változásait, a ruhaipar kihívásait, az élelmiszeripar trendjeit, és a marketingstratégiák alakulását.A dolgozat különös hangsúlyt fektet arra, hogy a túlsúly jelensége nem csak egészségügyi, hanem komplex gazdasági és társadalmi kihívásokat is felvet. Az írás kitér a prevenció és oktatás fontosságára, és javaslatokat tesz az egészségmegőrző marketingstratégiákra, melyek célja a társadalmi szintű változások elősegítése és a túlsúly problémájának kezelése.A dolgozat kritikusan vizsgálja a body positivity mozgalom hatásait is, és keresi az egyensúlyt az egészséges életmód népszerűsítése és a pozitív testkép között, miközben az elhízás és a túlsúly negatív következményeit szem előtt tartja. Végül személyes tapasztalataira is hivatkozik, amelyek tovább mélyítik a téma iránti elkötelezettségét.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

kereskedelem és marketing

Mű típusa: projektmunka
Kulcsszavak: Elhízás, gazdaság, kereskedelem, marketing, Túlsúly
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:37
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet