Star Wars filmek, mint kommunikációs eszközök

Hegedüs Dominika (2024) Star Wars filmek, mint kommunikációs eszközök. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of avdhA3-ba826222-7ad6-4969-84b7-7f36dbfae308.pdf] PDF
avdhA3-ba826222-7ad6-4969-84b7-7f36dbfae308.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (774kB)
[thumbnail of külső konzulensi vélemény_HD.pdf] PDF
külső konzulensi vélemény_HD.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (78kB)
[thumbnail of szakdolgozat-biralat-Hegedüs-Dominika-2024.pdf] PDF
szakdolgozat-biralat-Hegedüs-Dominika-2024.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (361kB)

Absztrakt (kivonat)

A Star Wars trilógiákban a kommunikációs eszközök olyan mértékben változtak az évtizedek alatt, hogy a politikai befolyásolás került előtérbe a szórakoztatás helyett a történetek központjában. A marketing a termékeladások miatt, mint funkció konstans fontos maradt, és a filmnézés hasonlóképpen egy népszerű hobbi az emberek körében, ezért ugyanúgy beszélni kell róla. A filmek esetén ma is hatalmas hangsúly van a technológián és a látványon, ez különbözteti meg főként a filmeket a könyvektől, és az oka annak, hogy széles körben is befogadható. Az első trilógia új volt, a folytatások pedig nagyrészt támaszkodtak a nosztalgiára, mind az előzmény trilógia, mind a Disney által elkészített folytatás. Hála a filmek által létrehozott meséknek, számtalan fiatal gyerekkora telt örömtelein, és számukra megfelelő példaképpel és útmutatásokkal az élethez. Az érzések kifejezése emberként, űrlényként és robotként is fontos volt a történetben, támogatták a sokszínűséget, és egymás elfogadását. A filmek rajongóinak lehetősségük van kifejezni nemtetszésüket, ezáltal bizonyos mértékig beleszólhatnak a történet alakulásába, ahogy Jar Jar-t is háttérbe szorították. Összességében a Star Wars a kezdetektől fogva népszerű volt és nem úgy néz ki, és ez ma sincs másképp, ami nagyban köszönhető a Disney különböző platformokon átívelő történetmesélésének.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Kommunikáció Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kommunikáció és médiatudomány

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: film(ek), filmipar, kommunikáció, marketing, Star Wars, vizuális kultúra
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:37
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet