A Lidl és a Tesco helyzetének alakulása a hazai FMCG piacon

Szentirmai Ákos András (2024) A Lidl és a Tesco helyzetének alakulása a hazai FMCG piacon. Külkereskedelmi Kar.

[thumbnail of Szentirmai_Ákos_IBW5XZ_szakdolgozat.pdf] PDF
Szentirmai_Ákos_IBW5XZ_szakdolgozat.pdf
Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg

Download (1MB)
[thumbnail of Szentirmai Ákos külső konzules bírálata.pdf] PDF
Szentirmai Ákos külső konzules bírálata.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (571kB)
[thumbnail of 2024. Szakdolgozat Szentirmai  BSC.pdf] PDF
2024. Szakdolgozat Szentirmai BSC.pdf
Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat)

Download (220kB)

Absztrakt (kivonat)

A szakdolgozat a magyar FMCG piac változásait, jelenlegi helyzetét elemzi a két hazai főszereplő, a Lidl és a Tesco mára eldőlt versenyén keresztül. A hazánkban való megjelenésétől fogva hosszú évekig piacvezető pozícióban lévő Tesco-t a Lidl 2022-re nagyjából minden mutatóban megelőzte. A két hálózat meglehetősen eltérő stratégiát folytat, hiszen előbbi alapvetően hipermarketként működik, utóbbi pedig egy diszkontlánc. A fogyasztói szokások és igények változásai egyértelműen nem a Tesco-nak kedveznek, aki emiatt több lépést is tett az utóbbi évek során (áruházak átalakítása, üzlethelyiségek bérbeadása), hogy alkalmazkodni tudjon a jelenlegi trendekhez. A vásárlók számára mára kevésbé vált fontossá a széles választék, a Tesco korábbi fő előnye, mivel fogyasztók egyre inkább törekednek a gyors és egyszerű vásárlásra, aminek a Lidl szinte tökéletesen megfelel. Az egyszerű kialakítású és elrendezésű, hatékony logisztikával működő üzletlánc egyedi akcióival, és jó minőségű saját márkáival egyre növekvő népszerűségnek örvend a vásárlók körében. A Tesco számára az online értékesítés sem jelent előnyt a Lidl stratégiájával szemben, mivel egyelőre bonyolult logisztikával, veszteségesen működik. A primer kutatásból pedig kiderül, a fogyasztók nem is veszik figyelembe ezt a lehetőséget a két áruház közötti választáskor. A dolgozat szerzője úgy gondolja, a Tesco legfőbb esélye a versenyben maradásra az online értékesítés optimalizálása, ám az idő és az aktuális trendek nem a Tesco-nak dolgoznak.

Intézmény

Budapesti Gazdasági Egyetem

Kar

Külkereskedelmi Kar

Tanszék

Marketing Tanszék

Tudományterület/tudományág

NEM RÉSZLETEZETT

Szak

Kereskedelem és marketing

Mű típusa: diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT)
Kulcsszavak: diszkont, élelmiszer, fmcg, fogyasztói igények, fogyasztói szokások, hipermarket, kiskereskedelem, Lidl, piac, Tesco, verseny
SWORD Depositor: Archive User
Felhasználói azonosító szám (ID): Archive User
Rekord készítés dátuma: 2024. Szep. 20. 08:37
Utolsó módosítás: 2024. Szep. 20. 08:37

Actions (login required)

Tétel nézet Tétel nézet