Szentirmai Ákos András (2024) A Lidl és a Tesco helyzetének alakulása a hazai FMCG piacon. Külkereskedelmi Kar.
PDF
Szentirmai_Ákos_IBW5XZ_szakdolgozat.pdf Hozzáférés joga: Csak nyilvántartásba vett egyetemi IP címekről nyitható meg Download (1MB) |
|
PDF
Szentirmai Ákos külső konzules bírálata.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (571kB) |
|
PDF
2024. Szakdolgozat Szentirmai BSC.pdf Hozzáférés joga: Bizalmas dokumentum (bírálat) Download (220kB) |
Absztrakt (kivonat)
A szakdolgozat a magyar FMCG piac változásait, jelenlegi helyzetét elemzi a két hazai főszereplő, a Lidl és a Tesco mára eldőlt versenyén keresztül. A hazánkban való megjelenésétől fogva hosszú évekig piacvezető pozícióban lévő Tesco-t a Lidl 2022-re nagyjából minden mutatóban megelőzte. A két hálózat meglehetősen eltérő stratégiát folytat, hiszen előbbi alapvetően hipermarketként működik, utóbbi pedig egy diszkontlánc. A fogyasztói szokások és igények változásai egyértelműen nem a Tesco-nak kedveznek, aki emiatt több lépést is tett az utóbbi évek során (áruházak átalakítása, üzlethelyiségek bérbeadása), hogy alkalmazkodni tudjon a jelenlegi trendekhez. A vásárlók számára mára kevésbé vált fontossá a széles választék, a Tesco korábbi fő előnye, mivel fogyasztók egyre inkább törekednek a gyors és egyszerű vásárlásra, aminek a Lidl szinte tökéletesen megfelel. Az egyszerű kialakítású és elrendezésű, hatékony logisztikával működő üzletlánc egyedi akcióival, és jó minőségű saját márkáival egyre növekvő népszerűségnek örvend a vásárlók körében. A Tesco számára az online értékesítés sem jelent előnyt a Lidl stratégiájával szemben, mivel egyelőre bonyolult logisztikával, veszteségesen működik. A primer kutatásból pedig kiderül, a fogyasztók nem is veszik figyelembe ezt a lehetőséget a két áruház közötti választáskor. A dolgozat szerzője úgy gondolja, a Tesco legfőbb esélye a versenyben maradásra az online értékesítés optimalizálása, ám az idő és az aktuális trendek nem a Tesco-nak dolgoznak.
Intézmény
Budapesti Gazdasági Egyetem
Kar
Tanszék
Marketing Tanszék
Tudományterület/tudományág
NEM RÉSZLETEZETT
Szak
Mű típusa: | diplomadolgozat (NEM RÉSZLETEZETT) |
---|---|
Kulcsszavak: | diszkont, élelmiszer, fmcg, fogyasztói igények, fogyasztói szokások, hipermarket, kiskereskedelem, Lidl, piac, Tesco, verseny |
SWORD Depositor: | Archive User |
Felhasználói azonosító szám (ID): | Archive User |
Rekord készítés dátuma: | 2024. Szep. 20. 08:37 |
Utolsó módosítás: | 2024. Szep. 20. 08:37 |
Actions (login required)
Tétel nézet |